اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصویر زیبای ناسا از حضور یک خوشه ستاره‌ای در ابر ماژلانی کوچک

ناسا اخیرا تصویری زیبا از یک خوشه ستاره‌ای منتشر کرده که در مرکز ابر کوچک ماژلانی که یک کهکشان قمر راه شیری است، قرار دارد.

تصویر زیبای ناسا از حضور یک خوشه ستاره‌ای در  ابر ماژلانی کوچک

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ناسا، در مرکز ابر کوچک ماژلانی که یک کهکشان قمر راه شیری است یک خوشه ستاره‌ای خیره کننده که به نام  «ان.جی.سی. NGC ۳۴۶) «۳۴۶)  شناخته می‌شود، قرار دارد.

ابر ماژلانی کوچک (SMC) که در فاصله ۲۱۰ هزار سال نوری از ما قرار دارد، یکی از پویاترین و پیچیده ترین مناطق تشکیل ستاره در فضا است. در مرکز این منطقه خوشه ستاره‌ای درخشان (NGC ۳۴۶)  قرار دارد؛  یک ساختار چشمگیر از رشته‌های قوسی خوشه را احاطه کرده است.

ابر ماژلانی کوچک  شگفتی آسمان نیمکره جنوبی است و در صورت فلکی توکان قرار دارد. ستاره شناسان با کاوش در NGC ۳۴۶، جمعیتی از ستارگان در حالت جنینی را شناسایی کرده‌اند که در امتداد خطوط تاریک گرد و غبار در سمت راست تصویر قرار دارند.

شکل گیری ستارگان از مرکز خوشه آغاز شده و به اطراف گسترش یافته است. جوان‌ترین ستاره‌ها نیز در امتداد ابرهای گرد و غبار تشکیل می‌شوند. به گفته کارشناسان نجوم، این مجموعه شامل ستاره اچ‌دی ۵۹۸۰ که درخشان‌ترین ستاره در SMC است، نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول