اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اهتمام دستگاه قضا برای برخورد با مصادیق مجرمانه واکسن هراسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از اهتمام دستگاه قضا برای برخورد با مصادیق مجرمانه واکسن هراسی سخن گفت.

اهتمام دستگاه قضا برای برخورد با مصادیق مجرمانه واکسن هراسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیژن سلیمان پور در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مظلوم در فاجعه هفدهم شهریور ماه اظهار کرد: خوشبختانه جلسات شورای اطلاع رسانی استان به صورت مستمر تشکیل می شود و نشست هفته جاری نیز بر موضوع واکسیناسیون و با حضور نمایندگانی از دستگاه قضایی و پلیس فتا استان تمرکز داشت.

وی با اشاره به اهتمام جدی و اراده دستگاه قضا برای مقابله با مصادیق مجرمانه واکسن هراسی خاطرنشان کرد: البته مشکل دیگر در مسیر مبارزه با کرونا، تبلیغ برخی طب ها در برابر طب نوین است که در این مسیر علاوه بر ضرورت رصد و پایش در حوزه قضایی، مراکز فرهنگی و حوزوی نیز باید به اقناع سازی روی آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه اخیر شورای اطلاع رسانی استان، ضرورت آگاهی بخشی عمومی درباره تعدد مراکز واکسیناسیون در استان و همچنین اثربخشی واکسن و عوارض قابل اغماض آن برای ترویج بیشتر واکسیناسیون بود، ضمن آن که تمام اقداماتی که سبب گسترش و توسعه واکسیناسیون می شود نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی سپس به تمرکز بیشتر اصحاب رسانه استان برای خلق تیترهای مؤثرتر در موضوع مبارزه با کرونا و ترویج واکسیناسیون توجه داد و گفت: به همین منظور، جشنواره ای نیز با عنوان «جشنواره ماسک» به صورت هفتگی و رقابتی در بین اصحاب رسانه استان برگزار می شود.

سلیمان پور در عین حال به عدم حضور ۲۰ درصد از معلمان و فرهنگیان استان برای واکسیناسیون خود واکنش نشان داد و یادآور شد: بر اساس اعلام اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجباری شدن واکسیناسیون و یا ارائه خدمات در برابر داشتن کارت واکسن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به جهاد دانشگاهی استان مأموریت داده ایم تا نظرسنجی خاصی درباره واکسیناسیون، واکسن هراسی و برخی عادی انگاری ها در مسیر مبارزه با کرونا انجام دهد که نتایج آن در هفته آینده ارائه می شود.

سلیمان پور همچنین به موضوع زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی توجه داد و گفت: بر اساس توافق دو کشور ایران و عراق، سفرها فقط به صورت هوایی و با سهمیه محدود انجام می شود و از این رو، ستاد عتبات کشور برنامه ریزی لازم را برای اعزام بر اساس سهمیه و با اولویت موکب داران خواهد داشت و اطلاع رسانی لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به آمادگی لازم استان برای مقابله با اعتراضات احتمالی تصریح کرد: برگزاری مراسم های عزاداری ماه صفر نیز باید تابع پروتکل های بهداشتی باشد.

انتهای پیام/2258

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول