به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ به دنبال انتشار گزارشی با عنوان «بررسی مشکلات تعدادی از مددکاران خرید خدمتی اورژانس اجتماعی» در مورخه ۱۵ شهریور، روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان تهران جوابیهای را به شرح ذیل صادر کرد:
«ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران گرامی خدوم بهزیستی، به اطلاع میرساند اورژانس اجتماعی در سال 1378 طبق نیاز جامعه برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی فعالیت خود را با نیروهای اندکی آغاز کرد و با توجه به افزایش مهاجرتها، نابسامانی اقتصادی، فقر، بیکاری و گسترش آسیبهای نوپدید در سطح جامعه، سازمان بهزیستی در راستای توسعه مراکز اورژانس اجتماعی و تأمین نیروهای تخصصی موردنیاز در این مراکز، به جذب نیرو از طریق خرید حجمی و نیروی خرید خدمت از بخش غیردولتی اقدام نمود که این امر پیرو برگزاری مناقصه در قالب دو قرارداد کلانشهر تهران و شهرستانهای استان تهران انجامشده است.
لازم به توضیح است قرارداد کلانشهر تهران در سال جاری با پیمانکار منعقدشده و حقوق و بیمه کارکنان تا پایان تیرماه طبق قانون حقوق و دستمزد وزارت کار پرداختشده است همچنین در خصوص شهرستانهای استان تهران، عقد قرارداد با پیمانکار صورت گرفته و حقوق و دستمزد نیروهای مربوطه بهصورت علیالحساب تا پایان خردادماه پرداختشده است و بیمه و حقوق معوقه تا پایان شهریورماه توسط پیمانکار انجام میپذیرد.
شایانذکر است به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی در مناقصه موردنظر این مناقصه در 4 مرحله مجبور به تکرار شده و این امر موجب طولانی شدن عقد قرارداد و تعویق در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خرید خدمت شده است.
لازم به ذکر است با توجه به بروز باندمی کرونا کارکنان اورژانس اجتماعی استان تهران جزء اولین استانهایی بودهاند که واکسینه شدهاند.
در سال گذشته علاوه بر حقوق و دستمزد مبلغی بهعنوان هزینه اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونیکننده به کارکنان خرید خدمت پرداختشده و همچنین در سال جاری علاوه بر تحویل ماسک و مواد ضدعفونی برای انجام مأموریت به مراکز، مبلغی نیز علاوه بر حقوق و دستمزد جهت تأمین اقلام بهداشتی پیشبینیشده است.
همچنین سازمان بهزیستی استان تهران در تلاش برای هماهنگی با سازمان بهزیستی کشور بهمنظور تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای خرید خدمت به قرارداد کار معین هست؛ لذا در صورت انجام زیرساختهای موردنیاز توسط سازمان بهزیستی کشور این امر در سال آتی قابلاجرا است.»
انتهای پیام/