اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد و همتای عراقی هم گفت که موضوع را بررسی کرده و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز (چهارشنبه) خود با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات منطقه و دستاوردهای نشست بغداد را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو همچنین در خصوص سفر زوار ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی و انتظار جمهوری اسلامی ایران برای افزایش رقم اعطای مجوز حضور زوار کشورمان در این مراسم باشکوه، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا با طرف عراقی به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه عراق نیز با اعلام اینکه دولت عراق در حال تلاش برای انجام راه‌هایی به منظور افزایش زوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اعلام کرد موضوع را بررسی و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

گفتنی است دولت عراق با حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی برای مراسم اربعین امسال موافقت کرده است. (اینجا بخوانید)

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق  ۱۴ شهریور ماه در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق حضور یافت و در این نشست با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت شد. همچنین مقرر شد که زائران باید از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی عراق وارد شوند و دارای تست (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز وزیر امور خارجه کشورمان گفته بود که امسال امکان اعزام میلیونی برای مراسم اربعین وجود ندارد. وزیر امور خارجه با بیان این‌که به دنبال لغو روادید بین ایران و عراق هستیم، اعلام کرد که در مراسم اربعین امسال امکان اعزام میلیونی به خاطر شرایط کرونایی وجود ندارد. (جزییات بیشتر)

در سفری که وزیر امور خارجه ایران ششم شهریور ماه برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد داشت و در دیدارش با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، در خصوص زوار اربعین و همچنین روادید بین دو کشور گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول