اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرا 50 برنامه همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی/ اجرای برنامه‌های در فضای مجازی درترکیه، آذربایجان و روسیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری 50 برنامه در روز ملی شعر و ادب فارسی در سطح استان خبر داد.

اجرا 50 برنامه همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی/ اجرای برنامه‌های در فضای مجازی درترکیه، آذربایجان و روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری آیین های بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی در برگزاری شایسته آیین‌های این روز  اظهار داشت: با توجه به نامگذاری روز ملی شعر و ادب فارسی در ۲۷ شهریور که مصادف با سالروز درگذشت استاد شهریار است و پیوند این روز با نام و یاد این شاعر شهیر تبریز، شاید در تقویم شمسی این روز جزو معدود روزهایی است که متعلق به تبریز و آذربایجان است، بنابراین به دلیل اهمیت این روز برای ادبیات فارسی و همچنین تبریز باید ویژه برنامه هایی که برای این روز ترتیب داده می شود در خور و شایسته این شاعر بزرگ و چهره جهانی و همچنین تبریز باشد.

وی تصریح کرد: ما آیین های برگزاری این روز را در سطح ملی آماده کرده بودیم که با توجه به وضعیت کرونایی با محدودیت هایی مواجه شدیم ولی با این وجود باز هم تلاش می کنیم این برنامه ها در سطح استانی به صورت شایسته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری 50 برنامه در روز شعر و ادب فارسی در سطح  استان گفت: براساس برنامه های طراحی شده تلاش می کنیم برای اولین بار آیین های بزرگداشت این روز تنها محدود به جغرافیای تبریز نباشد.

ناظمی افزود: برای نمایش جلوه اتحاد و همراهی تمام نهادهای استان و معرفی جایگاه واقعی تبریز در حوزه ادبیات همه نهادها با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در برگزاری باشکوه آیین های روز ملی شعر و ادب یاری کنند.

وی با بیان این که فروردین ماه  امسال تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات از سوی یونسکو شناخته شده است، تاکید کرد: خوشبختانه نماینده یونسکو در ایران در  این دوره تبریز را به عنوان شهر خلاق ادبیات در دنیا معرفی کرده و در یونسکو نیز مورد تایید قرار گرفته و این موضوع در آبان ماه در مجمع عمومی سازمان یونسکو تائید خواهد شد.

ناظمی، انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات را افتخار بزرگی برای تبریز برشمرد و افزود: سازمان یونسکو فعالیت شهرها را در این حوزه به شکل متمرکز و مستمر رصد می کند و از این رو آیین روز بزرگداشت شعر و ادب باید با برنامه ریزی دقیق و حساسیت ویژه ای برگزار شود تا با کسب عنوان شهر خلاق ادبیات در سطح دنیا برند جدیدی ایجاد شود.

وی به جزئیات مراسم بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در عصر روز 26 شهریور در فضای باز در مقبره الشعرا، برنامه ای رسمی نیز با حضور شخصیت های ملی روز 27 شهریور همراه با گلباران مزار استاد شهریار برگزار خواهد شد و از آقای حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: با توجه به پیشنهاد ما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمام ادارات کل ارشاد استانها ابلاغ کرده است تا آیین های ویژه روز ملی شعر و ادب را برگزار کنند.

ناظمی ادامه داد: با توجه به اهمیت این روز، تلاش ما بر  این است که برنامه هایی به شکل مشارکتی در فضای مجازی با کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان و روسیه برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در دو ماه گذشته 5 نفر از هنرمندان استان نشان درجه یک هنری کسب کرده اند که در جریان این برنامه لوح و تندیس این هنرمندان نیز اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول