اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جهادگران در میدان محرومیت‌زدایی/ مناطق محروم «ماژان» خوسف آباد می‌شود

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور گروه جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در بخش ماژان خوسف، گفت: عرصه عمرانی و خدماتی از جمله ساخت و مرمت خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی و کانال‌کشی مزارع بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی است.

جهادگران در میدان محرومیت‌زدایی/ مناطق محروم «ماژان» خوسف آباد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از حضور گروه جهادی شهید مؤمنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در استان خبر داد و اظهار داشت: این گروه جهادی به مدت یک هفته در مناطق محروم شهرستان خوسف در زمینه عمرانی ارائه خدمات خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی از ۱۸ تا ۲۶ شهریورماه در منطقه‌ ماژان شهرستان خوسف مستقر می‌شوند، بیان داشت: گروه جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در روستاهای پی‌رود و کریم‌آباد به ارائه خدمات می‌پردازند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عرصه عمرانی و خدماتی از جمله ساخت و مرمت خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی و کانال‌کشی مزارع را بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی عنوان کرد و افزود: این گروه جهادی متشکل از ۳۰ نفر جهادگر است که برای سومین بار میهمان استان خراسان‌جنوبی می‌شوند.

هنری همچنین به فعالیت گروه جهادی منتظران ظهور در زمینه دندان‌پزشکی اشاره و یادآور شد: این گروه جهادی متشکل از ۳۰ نفر (۲۰ نفر دندانپزشک و ۱۰ نفر دستیار) بودند که هفته گذشته در 5 زندان شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس طبس و نهبندان فعالیت کردند.

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی طی مدت حضور خود در استان در مجموع به ۲ هزار نفر به ارزش  ۷۰۰ میلیون تومان خدمت ارائه کردند، مطرح کرد: طی این مدت ترمیم دندان برای ۲۵۰ مورد، عکسبرداری دیجیتال برای ۸۰ مورد، عصب‌کشی ۱۰۰مورد، کشیدن دندان یک هزار و ۴۰۰ مورد و ویزیت رایگان هزار نفر انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: سال گذشته و امسال به دلیل شیوع کرونا اردوهای جهادی و حضور جهادگران در مناطق کم‌برخوردار همانند سال‌های قبل از کرونا نیست اما جهاد و خدمت‌رسانی ادامه دارد و گروه‌های جهادی مختلف عمرانی، پزشکی، فرهنگی و غیره در بازه‌های زمانی مشخص و با حداقل افراد ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان حضور داشته و خدمت‌رسانی می‌کنند.

هنری از ثبت اطلاعات یک هزار و ۴۱۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و با بیان اینکه ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌ها محله‌محور هستند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی استان نیز فعالیت خود را ادامه داده و هر شهرستان برای محرومیت‌زدایی از ظرفیت گروه‌های جهادی همان شهرستان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول