اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۷ نیروی ارتش سوریه در انفجار بمب جان باختند

انفجار بمب در مسیر کامیون ارتش سوریه در جنوب این کشور هفت کشته و سه زخمی به جا گذاشت.

۷ نیروی ارتش سوریه در انفجار بمب جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی سوریه امروز (پنج‌شنبه) از انفجار بمب در مسیر کامیون حامل نظامیان ارتش سوریه در استان درعا واقع در جنوب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که این کامیون در حال رساندن غذا به نیروهای ارتش سوریه بود که در جاده روستای «نافعه» به «عین ذکر» هدف انفجار قرار گرفت و هفت نظامی کشته و سه نفر زخمی شدند.

این انفجار در حالی رخ داد که منابع رسمی سوریه روز گذشته (چهارشنبه) از ورود نیرو‌های ارتش به مرکز شهر درعا در جنوب سوریه و برافراشتن پرچم این کشور در میدان مرکزی این شهر خبر دادند. ورود ارتش سوریه به مرکز شهر درعا موسوم به درعا البلد پس از آن صورت گرفت که حدود ۸۵۰ فرد مسلح، اسلحه خود را تحویل دادند تا به موجب توافق آتش بس صورت گرفته، از پیگرد قانونی معاف شوند.

استان درعا در یک ماه گذشته بار دیگر شاهد درگیری میان ارتش سوریه و تروریست‌ها بود که نهایتا با میانجیگری روسیه، تروریست‌ها تن به آتش‌بس داده و حاضر شدند با تحویل سلاح‌های خود این منطقه را ترک کنند.

به اعتقاد ناظران سیاسی، ارتش سوریه عزم جدی برای تغییر قواعد بازی در درعا دارد و هرگز به کمتر از ثبات کامل در منطقه راضی نخواهد شد. با کنترل کامل درعا البلد از سوی ارتش سوریه، دیگر جز منطقه «طفس» در حومه غربی درعا و شهر «بصری الشام» و اطراف آن که تروریست‌ها از جمله نیروهای تحت امر «احمد العوده» در آن حضور دارند، جایی برای این تروریست‌ها باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول