اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اخذ هزینه‌های نامتعارف در مرز باشماق قانونی نیست/مشکلات موجود در مرز باشماق مرز را به تهدید تبدیل کرده است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وی عنوان کرد: اخذ هزینه‌های نامتعارف در مرزها از دیگر چالش‌ها در مرز است سوال ما به عنوان نماینده مردم از شرکت انبارهای عمومی این است که وقتی خدماتی ارائه نمی کنید چرا هزینه می‌گیرد.

اخذ هزینه‌های نامتعارف در مرز باشماق قانونی نیست/مشکلات موجود در مرز باشماق مرز را به تهدید تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد:امروز مرز باشماق به جای اینکه به فرصتی برای مریوان و استان باشد به یک تهدید تبدیل شده است.

به گفته وی، انبارهای عمومی یک ویترین برای مرز باشماق هستند باید این ویترین ساماندهی شود و از این وضعیت بسیار بغرنج و نامناسب بیرون بیاید.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت انبارهای عمومی چند وظیفه شاخص انبارداری، تخلیه بارگیری و حراست انبارداری را به عهده دارد اما متاسفانه در انجام این وظایف انگونه که باید عمل نکرده است.

قاسمی پور با بیان اینکه مشکلات موجود در مرز باشماق این مرز را به یک تهدید تبدیل کرده است، گفت: متاسفانه انبارهای عمومی شرح وظایف خود را واگذار و خود به عنوان کسی که مسئول هستید در مرز حضور ندارند.

به گفته وی، اگر امروز عزیزان حاضر در جلسه صدای خود را بلند می‌کنند به خاطر این است که هر روز با مشکلات زیادی در این مرز دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: اخذ هزینه‌های نامتعارف در مرزها  از دیگر چالش‌ها در مرز است سوال ما به عنوان نماینده مردم از شرکت انبارهای عمومی این است که وقتی خدماتی ارائه نمی کنید چرا هزینه می‌گیرد؟

قاسمی پور با انتقاد از عدم ارائه خدمات مناسبت از سوی پیمانکاری که در انجا به کار گیری شده است، گفت: افرادی شرور که شناسنامه مریوان را خراب کرده‌اند و مایه خجالت مریوانی‌ها هستند در این نقطه حضور دارند.

وی عنوان کرد: شرکت انبارهای عمومی الان بیش از 10 سال است در این نقطه هزینه می گیرد این درآمدها کجا هزینه می‌شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به متولیان شرکت انبارهای عمومی گفت: اگر نمی‌توانید مسئولیت‌های خود را در مرز انجام دهید این مسئولیت‌ها را به شرکت‌های توانمند و دارای شناسنامه واگذار کنید.

قاسمی پور تصریح کرد: شفاف‌سازی قراردادها با شرکت‌های معتبر از دیگر نکات مهمی است که شرکت انبارهای عمومی باید مد نظر قرار دهند.

وی با تاکید براینکه در جذب کارگر استفاده از نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: متاسفانه شفافیتی در مورد بکارگیری کارگرانی که می‌گویند بومی هستند وجود ندارد چرا با وجود ظرفیتی همچون مرز چرا جوانان تحصیلکرده و توانمند مریوانی برای اشتغال باید به تهران مراجعه کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرزباشماق باید برای ایران شاهراه نجات باشد نه برای مریوان و کردستان اگر ازاین ظرفیت به نحو احسن استفاده می‌شد قطعا این وضعیتی که امروز درگیر آن هستیم را نداشتیم.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی مرزنشینان بسیار نگران کننده است، گفت: مرزنشین شرایط حادی دارد و مشکلات مرزنشینان بیشتر و بیشتر می‌شود این همه تبلغات رسانه‌ای و غیره در مورد پرداخت سود بازرگانی به مرزنشینان صورت گرفته اما در خروجی مشکلات جدی در این حوزه داریم.

قاسمی‌پور در پایان با بیان اینه دولت برای ساماندهی و رفع مشکلات مرز باشماق مریوان باید به صورت جدی ورود پیدا کند، گفت: زیرساخت‌های لازم در راستای تسهیل تردد مسافر و وسایل حمل و نقل باری در مرز رسمی باشماق باید ایجاد و تقویت شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول