اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش 100 هکتاری کشت خیار در چادگان

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: سطح زیر کشت خیار در سال زراعی جدید 350 هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته صد هکتار کاهش داشته است.

کاهش 100 هکتاری کشت خیار در چادگان

بختیار حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت:خشک‌سالی سال زراعی جدید، قیمت پایین خیار در سال گذشته و ضرر کشاورزان صیفی‌کار و بالا رفتن قیمت اجاره و نهاده‌های کشاورزی از جمله دلایل کاهش سطح زیر کشت خیار در شهرستان چادگان است.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان گفت: برداشت خیار از هر هکتار 40 تن است که امسال بیش از ۱۴ هزار تن انواع خیار از ارقام امپراتور، سهیل، پی اس و نفر در سطح شهرستان برداشت شد.

وی عنوان کرد: صیفی‌جات شهرستان چادگان به علت مرغوبیت محصول به سراسر کشور و کشورعراق صادر می‌شود.

حاجتی گفت: قیمت این محصول از کیلویی هشت هزار تومان در اوایل برداشت شروع شد و الان به قیمت پنج هزار تومان خیار ساده و ۱۲ هزارتومان خیار شوری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان بیان داشت: این سطح کشت حدود ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی در چهار ماه از سال را دارد و حدود ۶۰۰ خانوار به‌طور مستقیم درگیر این کار می‌باشند.

وی بیان داشت: با ورود عشایر به شهرستان چادگان دو نوع کشت خیار در این شهرستان صورت می‌گیرد یکی به‌صورت تونلی یا پلاستیکی و یکی هم کشت خیار در هوای آزاد که امسال به علت قیمت خوب خیار درآمد خوبی عاید کشاورزان شد.

حاجتی اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی، استفاده بهینه از توصیه‌های کارشناسان باعث کیفیت بالای محصول خیار در شهرستان چادگان شده است.

انتهای پیام/ ۶۳۰۴۶/آ/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول