اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ماجرای گرانفروشی بلیت اربعین چیست؟/ سخنگوی سازمان هواپیمایی: قیمت پرواز‌ رفت و برگشت نباید بیش از ۵ میلیون تومان باشد

نرخ‌های متفاوت بلیت هواپیما برای سفر به کشور عراق بعد ازاعلام نرخ بلیت سفر به این کشور درایام اربعین سوالاتی را برای متقاضیان این سفر ایجاد کرده است.

ماجرای گرانفروشی بلیت اربعین چیست؟/ سخنگوی سازمان هواپیمایی: قیمت پرواز‌ رفت و برگشت نباید بیش از ۵ میلیون تومان باشد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، از روز گذشته که نرخ بلیت هواپیما برای سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی اعلام شده است، فروش بلیت در سایت های فروش بلیت با رقم های مختلفی درج شده است.  بررسی های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان می دهد بسیاری از نرخ های سفر به کشور عراق و فرودگاه نجف نشان برای ایرلاین های خارجی است.

هرچند سایر ایرلاین ها نیز در این خرید و فروش حضور دارند اما نرخ ثبت شده با اعلامی سازمان هواپیمایی کشور فاصله قابل تاملی دارد.

 

 


سقف قیمت پرواز‌ رفت و برگشت نباید بیش از ۵ میلیون تومان باشد

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه طی جلساتی که با انجمن شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد، مقرر شد سقف قیمتی پرواز‌های اربعین در مسیر رفت و برگشت بیش از ۵ میلیون تومان نباشد گفت: البته شرکت‌های هواپیمایی این را هم اعلام کردند که ممکن است بسته به ساعات و میزان تقاضا قیمت بلیت پرواز‌های اربعین برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر کمتر از این رقم هم باشد.

محمد حسن ذیبخش تأکید کرد: رقم مصوب شده فقط مربوط به بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ است که پرواز‌های اربعین انجام می‌شود.

بررسی ها نشان می دهد این نرخ برای سفرهای عادی مسافرانی است که به صورت رسمی از سفارت عراق برای سفر به این کشور ویزا دریافت کرده باشند. قابل ذکر است که چندروزی است که صدور ویزا درفرودگاه های عراق به صورت انفرادی نیز حذف شده است. 

در نتیجه این میزان قیمت های درج شده در سایت های فروش بلیت هواپیما مربوط به روزهای عادی سال بوده و ربطی به نرخ مصوب برای سفر اربعینی به کشور عراق ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول