اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آزادسازی 18 زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با «نذر حریت»

تعداد 18 زندانی جرائم غیرعمد در ویژه برنامه «نذر حریت» در استان کرمان آزاد شدند.

آزادسازی 18 زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با «نذر حریت»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، 18 زندانی جرائم غیرعمد در ویژه برنامه «نذر حریت» مرحله دوم نهضت آزادسازی محکومین جرائم مالی و غیرعمد زندان‌های استان کرمان ظهر امروز در محل بیت‌الزهراء کرمان «موقوفه حاج‌قاسم» آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین اظهار داشت: امیدواریم نذر حریت با تمام توان ادامه یابد زیرا حضور زندانیان جرایم غیرعمد در زندان یک قصه پرغصه است.

یدالله موحد ابراز کرد: بعضی افراد به علت فقر و نداری روانه زندان می‌شوند و رنج و غصه این زندانیان خیلی برای قضات ما زیاد است و این در شرایطی‌ست که با زندانی شدن این افراد خانواده‌های‌شان نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

وی بیان داشت: انسان زمانی که آزاد شد باید آزادگی را هم داشته باشد و افرادی که برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش می‌کنند از اجر و ثواب والایی برخوردار می‌شوند.

آزادی 106 نفر از مددجویان زندانی استان از ابتدای امسال

دبیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به آزادی 18 مددجوی جرائم غیرعمد و مالی اظهار داشت: مجموع بدهی این افراد 20 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که در قالب جلسات صلح و سازش  11 میلیارد و 800 میلیون تومان گذشت شکات حاصل شده و توان پرداخت مددجویان نیز 8 میلیارد و 122 میلیون تومان بوده است.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام افزود: استان کرمان طی سال گذشته در پنج مرحله زمینه آزادی 140 مددجوی جرایم غیرعمد در قالب مکتب حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرد و رتبه برتر کشوری را دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون با همت و حمایت خیران و مجموعه‌های همکار ستاد دیه، تاکنون زمینه آزادی 106 نفر از مددجویان واجد شرایط از زندان‌های استان فراهم و 6 میلیارد و 161 میلیون تومان برای آزادی این افراد هزینه شده است.

وجود 178 مددجوی واجد شرایط آزادی در زندان‌های استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع 95 نفر از محل کمک‌های خیران به مبلغ چهار میلیارد تومان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: در راستای صحبت و مذاکره با شکات پرونده ها همچنین تاکنون 100 میلیارد تومان تخفیف بدهی شاکیان را به‌دست آوردیم و از این رو شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می‌روند.

موسوی قوام اظهارداشت: در برنامه نذر حریت از سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک‌ها و نذورات خیران در ماه‌های محرم و صفر اقدام کردیم و 331 میلیون تومان جمع‌آوری شده است و این طرح تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 178 مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان داریم که تمام آنها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیات‌های مذهبی بتوان زمینه آزادی این افراد را فراهم کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان تاکید کرد: در حال حاضر مددجوی جرائم غیرعمد دیه بدهکار در زندان‌های استان کرمان وجود ندارد.

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: حسینیه ثارالله و بیت‌الزهراء (س) کرمان توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شده است و شهید سلیمانی قبل از اینکه پاسدار انقلاب و ملت باشد، پاسدار خودش و استحکام درونی داشت که برون‌رزم خوبی شد.

سردار حسین معروفی با تاکید بر اینکه حاج قاسم خداترس بود و در زمین خدا قرار گرفت، تصریح کرد: به همین علت او هیچ وقت از دشمن نترسید و رمز موفقیتش اخلاص بود و او خودش را ندید و خداوند او را عزیز و نمایان کرد.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول