اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش کاربران به مواضع اصلاح‌طلبان درباره افغانستان/ تو تیپ اصلاحاتیون ثبت‌نام کردید؟!

چند روزی است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب بعد از سلطه طالبان بر افغانستان، خواستار ورود ایران به صحنه افغانستان و جنگ با طالبان هستند. حسن عباسی با انتشار ویدئویی پیشنهاد جالبی را به این دسته از اصلاح‌طلبان داده است.

واکنش کاربران به مواضع اصلاح‌طلبان درباره افغانستان/ تو تیپ اصلاحاتیون ثبت‌نام کردید؟!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: چند روزی است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب بعد از سلطه طالبان بر افغانستان، خواستار ورود ایران به صحنه افغانستان و جنگ با طالبان هستند. در همین راستا حسن عباسی با انتشار ویدئویی پیشنهاد جالبی را به این دسته از اصلاح‌طلبان داده است. او گفته است: دو گروه از فارسی زبانان خود را مدافع پنجشیر و مردم افغانستان میخوانند و مخالف طالبان جا میزنند هر دو دروغ می‌گویند؛ سلطنت‌طلبان و اصلاح‌طلبان. عباسی به این دو دسته پیشنهاد تشکیل تیپ‌های سلطنتیون و اصلاحیون برای حضور در پنجشیر را داده است!

 


در همین رابطه مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: برادر عزیزمان آقای حسن عباسی نظر شنیدنی و جالبی مطرح کرده‌اند که اگر با یک پیوست اجرایی و عملیاتی همراه شود می‌تواند ادعاهای یک جریان سیاسی غربگرا و پُر مدعا را نیز به بوته راستی‌آزمایی کشانده و نقش تعیین‌کننده‌ای در جدایی آب از سراب داشته باشد.

حسین شریعتمداری پیشنهاد کرد یک تیپ از مدعیان اصلاحات تشکیل شود و مدعیان اصلاحات جهت اعزام به افغانستان در آن ثبت‌نام کرده و برای مبارزه به پنجشیر و یا هر نقطه دیگر افغانستان اعزام شوند. نام « تیپ اصلاحاتیون» ! هم اسم با مسمایی برای این تیپ است! اگر در ادعای خود صادق هستید، بسم‌الله، بفرمائید در این تیپ ثبت‌نام کنید!
 


محمد ایمانی نیز طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: صادق زیباکلام به روزنامه شرق گفته "تندروها تصور می‌کنند حالا که آمریکا از افغانستان خارج شده، یک شکست بزرگ را تجربه کرده؛ پس ایران دست برتر را دارد و می‌توان مذاکرات را به تعویق انداخت. توجه ندارند که اتفاقا آمریکا در افغانستان سیاست تازه‌ای را پیش گرفته و طالبان نیروی مورد اعتماد این کشور است. هیچ بعید نیست در آینده، شاهد ائتلاف عربستان، افغانستان، پاکستان و آمریکا باشیم".

اگر طالبان نیروی مورد اعتماد آمریکاست، مدعیان اعتدال و اصلاحات در ایران هم نقش مشابهی را بازی می کنند. بنابراین وقتی احمق های درجه یک  آمریکایی، برای درگیر کردن ایران در افغانستان و جنگ مذهبی بی سرانجام نقشه می کشند، بلافاصله غربگراها در ایران بر خلاف رویه همیشگی، غیرتی می شوند و از جنگ با طالبان دم می زنند!

غربگرایان باید پاسخ دهند اگر جنگ را -حتی در موقعیت دفاعی- تخطئه می کنند، حالا چرا طرفدار ورود جمهوری اسلامی به خاک افغانستان و جنگ با طالبان شده اند، بی آن که خودشان داوطلب رفتن به چنین جنگی باشند؟ (حتی تصورش هم مضحک است که مثلا زیباکلام یا تاجزاده و لافزن های شبیه آنها لباس رزم به تن کنند!!)
 


کبری آسوپار نیز در روزنامه جوان نوشت: این روز‌ها برخی کاربران و فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران که جمع زیادی از آن‌ها اصلاح‌طلب هستند، در فضای مجازی حامی مقاومت در افغانستان شده‌اند و سیاست ایران در قبال تحولات اخیر افغانستان را شدیداً به چالش می‌کشند. آن‌ها معتقدند که ایران باید در مقابل طالبان می‌ایستاد و رویکرد مذاکره‌ای ایران را در قبال طالبان، محکوم می‌کنند. موج‌سازی اخیر حتی به برخی سلبریتی‌های سینمایی هم رسید و کسانی که هیچ شناختی از سیاست و موضوعات مرتبط با افغانستان ندارند، ناگاه حامی پنجشیر و احمد مسعود و آن چیزی شدند که مقاومت نامیده می‌شود.

رویکرد فعالان سیاسی و سلبریتی‌هایی که ذکرشان رفت، عجیب است؛ چه آنکه طیفی که ذکرش آمد، همواره حامی مذاکره بودند و از قضا دوقطبی «جنگ و مذاکره» را آنان آفریدند تا خود را حامی مذاکره و هر کس را که با آن‌ها نیست، جنگ‌طلب توصیف کنند.

ایران طی سال‌های اخیر با موضوعات بین‌المللی مختلفی مواجه شده که در برابر هر یک از آنها، دوقطبی جنگ و مذاکره یا جنگ و صلح، گرچه با تعابیری دیگر، در همه آن‌ها متولد شده یا قابل ردگیری بوده است. در موضوع سوریه، عراق، یمن و حتی در موضوع فلسطین و لبنان، طیفی که ذکرش رفت، شعار معروف «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را رونمایی کرد و حتی اگر برخی از آنان، عیناً این شعار را بیان نکردند، اما در مفهوم، بار‌ها و بار‌ها طعنه و کنایه زدند که چرا پول ایرانیان باید خرج ملت‌های دیگر شود و با همین مفاهیم کلی جوک و کنایه ساختند و در فضای مجازی منتشر کردند.

بعضاً از میان همین طیف، پیشنهاد مذاکره با داعش هم بیان شد و حتی بی اعتنایی به آنچه داعش در عراق و سوریه رقم می‌زند هم مورد توجه آنان بود. آیا ملت‌های سوریه و عراق ملت نبودند و برای این جماعت، فقط ملت افغانستان ملتی قابل دلسوزی در برابر ظلم است؟ اینجا سؤالی دیگر وجود دارد و آن اینکه آیا در واقع، آن‌ها دلسوز مردم افغانستان هستند یا این شیون‌ها هدف دیگری را دنبال می‌کند؟ اگر هدف دلسوزی و طلب حمایت و کمک برای ملت‌های تحت ظلم است که چه فرقی میان ملت افغان با عراقی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و لبنانی‌هاست؟

گرچه موضوع افغانستان با موضوعات کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست، اما باید به اینان گفت که فرض کنید این بار مقامات ایران حرف شما را گوش کرده و طبق سیاست شما که مقاومت نباید کرد و مذاکره راه‌حل است و هزینه مقاومت در کشور‌های دیگر را مردم ایران نباید بپردازند، عمل کرده است؛ پس چرا باز معترض هستید؟ به مردم عراق و سوریه در برابر تروریست‌های چند ملیتی داعش نباید کمک می‌کردیم؛ اما به مردم افغانستان در برابر اقدامات غیرنظامی هموطنان خودشان باید کمک کنیم؟! تناقض‌ها آن قدر زیاد و شفاف و روشن است که عجیب است اگر کسی متوجه آن نشود و برای این ادا‌های دلسوزی هورای تأیید بکشد!

اما کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از این پیشنهاد حسن عباسی استقبال کرده و مطالبی را با هشتگ #تیپ_اصلاحیون و #پنجشیر در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها از نظرتان می‌گذرد.
 


▪️ بیصبرانه منتظر ثبت نام مبارزان علیه #طالبان هستیم.
از فرمانده اصلاحات
پیاده نظام های مصی پولی نژاد
براندازهای جان برکف زیر لحاف
بوقچی های bbc وسعودی نشنال
دهباشی، تاجزاده، زیباکلام و آقامیری...
هرچی سریعتر برای اعزام به افغانستان به #تیپ_اصلاحیون مراجعه کنند.
#سرطان_اصلاحات

💬 آروین

 

 

 

▪️ سلام
تو #تیپ_اصلاحیون ثبت نام کردید یا فقط لب و دهن تشریف دارید؟؟

💬 Mil@t

 

 

 

 

▪️ دوستان بی قرار اصلاح طلب و برانداز! بالاخره انتظار به سر آمد.
گویا با #مسعود صحبت شده تا تیپ #اصلاحاتیون و تیپ #براندازیون را در #پنجشیر تشکیل دهد.
یا علی
این گوی و این‌ میدان. #افغانستان
دیگه‌ مجبور نیستید از زیر لحاف به دیگران ‌ بگویید لنگش کنند.

💬 دونده

 

 


▪️ اصلاحاتیا و سلطنتی های عزیز ، لطفا تو تیپ اصلاحیون وسلطنتیون عضو شید می‌خوایم اعزامتون کنیم منطقه پنجشیر ببینم کی اسلحه دست میگیره و پای حرفش وایمیسه 

💬 مینا رشیدی

 

 

▪️اصلاح طلبا رو درک نمیکنم
مگه دنیای فرداشون دنیای گفتمان ها نبود!؟
چرا به افغانستان رسید فاز جنگ برداشتن!؟😂 

💬گندم ایزدی

 


در آخر نیز پیشنهاد یک کاربر به محمدعلی ابطحی و پاسخ او را می‌بینید!
 

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول