اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء

مدیر جامعه الزهراء تربیت طلاب بر مبنای اندیشه ورزی و مهارت محوری را از اهداف این مجوعه حوزوی دانست و بر اهمیت تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر تأکید کرد.

تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیده زهرا برقعی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء (س) با تبریک ایام سالروز ولادت حضرت باقرالعلوم (ع) بیان کرد: شایسته است تا طلاب و فرهیختگان حوزوی در آغاز سال تحصیلی جدید به وظایف خود و انتظارات مقام معظم رهبری توجه کنند که یکی از مهم ترین این موارد، تبیین مسائل اسلامی و تلاش در جهت ایجاد جامعه توحیدی است.

وی عامل بودن طلاب و روحانیون به آن چه می دانند و آن چه به مردم یاد می دهند توجه داد و اظهار کرد: انتظار دیگر از طلاب و فرهیختگان حوزوی، حُر و آزاده بودن آنان است.

مدیر جامعه الزهراء (س) با بیان اینکه کار روحانیون در ادامه کار انبیاست تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید خود را از رذایل پاک کنند و مسیر تعالی را بپیمایند.

وی همچنین به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: برگزاری پویش «اگر من جای مدیر جامعه الزهراء بودم ...» و پیگیری پیشنهادهای مطرح شده و زمینه سازی برای ایجاد شورای طلاب جامعه الزهراء (س) در کنار تلاش برای ارتقای سطح تدریس، تبلیغ و تحقیق طلاب و همچنین مهارت آموزی آنان بخشی از این اقدامات و برنامه هاست.

برقعی افزود: بسترسازی تشکیل هیئت اندیشه ورز بر اساس انتخاب مشاوران صاحب نظر و استفاده از افراد دارای طرح های عملیاتی بخش دیگری از اقدامات و برنامه های جامعه الزهراء (س) است.

وی سپس به تلفیق شیوه تحصیل و تدریس سنتی با روش های نوین در جامعه الزهراء (س) اشاره و اضافه کرد: تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر جامعه الزهراء در عین حال خاطرنشان کرد: تعریف سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهراء (س) برای ایجاد حلقه وصل بین محتوای علمی و مسائل مهارت آموزی، بخش دیگری از برنامه ها و اقدامات این مجموعه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت رسول الله توجه داد و گفت: باید گفت نقطه عطف زندگی، دو دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی است و از این رو طلاب عزیز باید این دو دهه از زندگی خود را قدر بدانند و در راستای تهذیب، علم آموزی و کسب مهارت های مختلف گام بردارند.

برقعی همچنین از خواهران طلبه خواست تا بخشی از وقت خود را به آموختن سواد رسانه ای و مطالعه اسناد بالادستی بویژه منشور روحانیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند چشم انداز حوزه های علمیه اختصاص و جایگاه و نقش خود را در تحقق آن ها مورد توجه قرار دهند.

وی سپس خطاب به بانوان طلبه یادآور شد: شایسته است تا در هر نقشی که استعداد آن را دارید، بهترین باشید.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول