اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: مدیران انقلابی به چیزی جز پیشرفت خوزستان فکر نکنند

وزیر کشور یکپارچگی و یکدستی را شرط موفقیت و بسیار مهم دانست و گفت: امروز مدیران انقلابی یکپارچه برای حل مشکلات گام بردارند و به چیزی جز سربلندی و پیشرفت خوزستان عزیز فکر نکنند و نباید هیچ مساله مهمی بر امر توسعه استان فائق آید.

وزیر کشور: مدیران انقلابی به چیزی جز پیشرفت خوزستان فکر نکنند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در آئین تکریم سلیمانی دشتکی استاندار سابق و معرفی خلیلیان، استاندار جدید خوزستان، با اشاره به اهمیت نگهداری امانت جمهوری اسلامی ایران گفت: ان شاءا... با کمک و همت همگانی، حمایت رییس جمهور محترم که دغدغه خوزستان را دارند و مقام معظم رهبری که یکی از دغدغه های مهمشان مسائل خوزستان است و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی و مسئولین محلی شاهد رشد و تعالی خوزستان باشیم.

وحیدی در این آئین گفت: آقای مهندس سلیمانی دشتکی مدیری ارزشمند، خدوم و دلسوز هستند و سخنانی که نماینده ولی فقیه در مورد ایشان بیان داشتند، نشان دهنده خدمات این مدیر بزرگوار بود و در دوران کوتاه و در شرایط نامناسبی که مسئولیت استان را برعهده داشتند، کارنامه موفقی از خود به جای گذاشتند و از ظرفیت و تجارب ایشان استفاده میکنیم.
 
وزیر کشور افزود: از سالیان گذشته با آقای دکتر خلیلیان آشنایی دارم و مدیری پاک، دلسوز، پیگیر و پرتلاش هستند و همه خصوصیاتی که یک مسئول بلندپایه در نظام اسلامی باید داشته باشد، ایشان دارا می باشد و از مبارزان قبل از انقلاب بوده اند و مراحل مختلف خدمت را تا مدارج عالی طی نمود. هم رزمنده دفاع مقدس هم رزمنده جهاد کشاورزی بود که اینها پشتوانه خوبی برای ایشان هست و جایگاه علمی بالایی داشته و از اساتید دانشگاهی هستند هم شخصیتی علمی و هم عملی و هم انقلابی و رزمنده و هم یک شخصیت مردمی هستند و این انتخاب با این ویژگی ها نشاندهنده ظرفیت های ارزشمند خوزستان است.
 
وحیدی خاطر نشان کرد: خوزستان رتبه اول کشاورزی در کشور است و البته مشکلاتی هم در حوزه آب دارد که خوشبختانه آقای خلیلیان تجربه و شناخت خوبی در این زمینه دارند. همچنین سابقه عضویت ایشان در شورای پول و اعتبار نشانه تسلط ایشان به مسائل پولی و مالی است.

وزیر کشور افزود: ان شاءا... با کمک و همت همگان، حمایت رییس جمهور محترم که دغدغه خوزستان را دارند و مقام معظم رهبری نیز که یکی از دغدغه های مهمشان مسائل خوزستان است و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی و مسئولین محلی شاهد رشد و تعالی خوزستان باشیم.

وحیدی، یکپارچگی و یکدستی را شرط موفقیت و بسیار مهم دانست و گفت: امروز مدیران انقلابی باید یکپارچه برای حل مشکلات گام بردارند و به چیزی جز سربلندی و پیشرفت خوزستان عزیز فکر نکنند و این حتماً به فضل الهی محقق خواهد شد و نباید هیچ مساله مهمی بر امر توسعه استان فائق آید.

رئیس شورای امنیت کشور افزود: خوزستان ترکیب زیبایی از اقوام مختلف دارد که فرصت بسیار بزرگی است و اگر شکرگزار این نعمت بزرگ نباشیم دچار خسارت می شویم.

جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور نیروی انتظامی با اشاره به ظرفیت های زیاد استان خوزستان، از جمله؛ دریا، مرز، صنایع بزرگ و کشاورزی، شکوفایی و بکارگیری این ظرفیت ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: خوزستان سرافراز نشان خواهد داد؛ همانطور که در دفاع مقدس سرافرازانه و با سینه ستبر مقاومت کرد، در امر توسعه و پیشرفت هم الگو خواهد شد.

وزیر کشور با یادآوری ضرورت تدوین سند پیشرفت و توسعه استان، ابراز امیدواری کرد: منابع مالی بر اساس این سند در اختیار استان قرار گیرد و اختیارات مدیران محلی ارتقا یابد و همه پروژه ها دارای زمانبندی و کنترل پروژه باشد.

وحیدی، نقش مشارکت های حداکثری در توسعه استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همه شرکت ها و صنایع باید نقش خود را در توسعه استان مشخص و ایفا نمایند.

وزیر کشور افزود: در سند پیشرفت خوزستان باید به برخی مسائل توجه ویژه شود؛ از جمله اقتصاد دریا که ظرفیت بزرگی است و باید به خوبی بارور شود. همچنین اقتصاد کشاورزی یکی از موضوعات مهم است و تولید ۱۲۰ هزار تن خرما تنها یک قلم از توانمندی های این استان است و با ارتقای فعالیت صنایع تبدیلی، این بخش بارور می شود. بعلاوه صنایع پایین دستی پتروشیمی بسیار ظرفیت مهمی است و ارزش افزوده ایجاد میکند و باید توسعه یابد. 

وحیدی، مدیریت منابع آب را از موضوعات مهم استان بر شمرد و گفت: استقرار کامل نگاه علمی در این عرصه برای افزایش بهره وری، می تواند در این بخش تا حد زیادی گره گشا باشد.

وی مراودات با استان های هم مرز با عراق را موجب رونق صادرات و واردات کشور دانست و ضمن اعلام حمایت دولت از این روند، بر گسترش آن تأکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور، به برخی از کانون های محروم استان و اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: با یک برنامه مشخص باید، چهره محرومیت را از این نقاط رفع کنیم. وی افزود: در این خصوص  ۱۲۳ نقطه شناسایی شده که با مشارکت همه نهادها و دستگاه های ذیربط، باید این محرومیت ها کاهش یابد و رفع شود.

وزیر کشور، به موضوع بسیار مهم مدیریت شهری در استان توجه و خاطرنشان کرد: سیمای برخی از شهرهای استان باید اصلاح و بانشاط تر شود و شهرداران در این زمینه باید همت کنند، ضمن آنکه، بسیاری از شهرهای استان در این زمینه، نیاز به حمایت دارند.

وحیدی، موضوع تکمیل اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را نیز مورد توجه قرار داد و خواستار همت ویژه در استان برای تکمیل این طرح شد و گفت: همچنین موضوع تخصیص سهمی از صادرات نفت به استان باید دنبال شود و به نتیجه برسد.

وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه؛ استان خوزستان دارای ظرفیت های عظیم معنوی و مذهبی است و سفرهای کاروان های راهیان نور و همچنین بقعه ها و امامزاده های متعدد در این استان هستند، خاطرنشان کرد: ان شاءا... با همت همگان آینده درخشانی در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول