اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

مشاور رییس جمهور: تعارفی با مدیران ناکارآمد نداریم/ باید از هیات مدیره متخصص در مناطق آزاد استفاده شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به این که هیات مدیره مناطق آزاد باید از افراد متخصص تشکیل شود، تاکید کرد: با هیچ مدیرعاملی تعارف نداریم و از این پس عملکرد مدیران عامل به دو شکل ارزیابی می‌شود.

مشاور رییس جمهور: تعارفی با مدیران ناکارآمد نداریم/ باید از هیات مدیره متخصص در مناطق آزاد استفاده شود

به گزارش خبرگزارى فارس، حمیدرضا مومنی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس ارزیابی‌ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آن مدیر به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل مناطق آزاد معذوریم و هیچ تعارفی نیز با هیچ مدیری نداریم.

مومنی افزود: در ساختار مناطق آزاد از این به بعد دو یا سه موضوع کلیدی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. در وهله اول هر مدیرعاملی را که انتخاب می‌کنیم، هیئت مدیره اش باید کامل کننده وظایفی باشد که بر عهده دارد. به این شکل که، یک نفر متخصص فناوری اطلاعات، یک نفر تامین کننده مالی، یک نفر در حوزه سرمایه گذاری و یک نفر نیز بخش غالب فعالیت آن منطقه را مدیریت کند، تا بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

مومنی با اشاره به موضوع نظام ارزیابی عملکرد مدیران مناطق آزاد تصریح کرد: عملکرد مدیران از این پس توسط دو بخش ارزیابی می‌شوند، یکی دبیرخانه و معاونان آن و دیگری فعالان اقتصادی که ملاک ماندگاری یا رفتن مدیرعامل مربوطه در یک منطقه می‌شود و در این باره با هیچ شخصی تعارف نداریم.

وی خاطرنشان کرد: این که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در یک طرف قرار گیرند و ما نیز در سوی دیگر و صدای یکدیگر را نشنویم، کارها پیش نمی‌رود و باید این چالش تعیین تکلیف شود. امروز هر مدیری در قبال مسئولیتی که بر عهده می‌گیرد، باید پاسخگو باشد و در همین راستا ضرورت دارد تا به صورت ماهانه با فعالان اقتصادی مناطق خود جلساتی برگزار کنید.

مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: فعالان اقتصادی این حق را دارند که عملکرد ما را ارزیابی کنند و لذا اگر ما به انجام درست کارهایمان باور داریم، نباید از این ارزیابی ها واهمه ای داشته باشیم. اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس این ارزیابی ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آنان به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل معذوریم.

او افزود: پس از نشست دوم که در منطقه آزاد اروند با فعالان اقتصادی برگزار شد، 128 مشکل که مرتبط با دستگاه های اجرایی بود را احصا و از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری کردیم و این پیگیری ها سبب شد تا در این نشست تنها 4 مشکل که سه مورد آن جدید بود، بیشتر مطرح نشود.

مومنی با اشاره به مقوله لغو مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد گفت: اگر چه مکلف به صبوری برای اتمام مهلت قانونی شش ماهه این موضوع هستیم، اما در حال فراهم سازی مقدمات ارائه لایحه ای در این زمینه به دولت هستیم و در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز انجام و همگی از آن مطلع هستند. پس از مهلت یاد شده به طور جدی موضوع پیگیری می شود.

وی با بیان سایر چالش های موجود در مناطق آزاد اظهار کرد: قاعده دو الف و موضوع ترانزیت و صادرات مجدد، تا اوایل هفته آینده در جلسه ای پیگیری می شود. فعالان اقتصادی باید نسبت به مسائل و مشکلات مناطق آزاد حساس باشند. آن 128 مشکلی را که در جلسه قبل اعلام شد و مربوط به 8 دستگاه اجرایی بود را در نشست های جداگانه با وزرای مربوط مطرح و صورت جلسه کردیم و به اتمام رسید و ابلاغ نیز شد لذا از شما می خواهیم تا در پیگیری مشکلاتتان کوتاه نیایید و به طور جدی آن ها را دنبال کنید.

مشاور رییس جمهور با تاکید بر این که در منطقه آزاد اروند در سه حوزه مشکل اساسی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات شامل، چالش های فعالان اقتصادی در سازمان های زیر مجموعه مناطق آزاد، مشکلات فعالان در دبیرخانه و دیگری مشکلات فعالان اقتصادی با دیگر دستگاه‌هاست که به فراخور دستگاه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند تا موانع از مسیر توسعه مناطق آزاد حذف شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول