اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

8 سال دفاع مقدس در آینه ۸۰ شبکه/ دارابی: ۳۳ سریال و ۲۳۰ تله فیلم با موضوع جنگ ساخته می شود

معاون امور استان‌های رسانه ملی به اقدامات پنج سال اخیر این معاونت در حوزه ترویج فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.

8 سال دفاع مقدس در آینه ۸۰ شبکه/ دارابی: ۳۳ سریال و ۲۳۰ تله فیلم با موضوع جنگ ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در مقابل هجمه گسترده استکبار جهانی که رژیم بعث عراق نمایندگی آنها را بر عهده داشت، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در یادداشتی به اقدامات پنج سال اخیر و برنامه‌های آینده این معاونت در حوزه گرامیداشت فرهنگ و گفتمان و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.

وی در آغاز این نوشتار آورده است: یکی از مهمترین دغدغه‌های من توجه به دوران دفاع مقدس بوده است. آن دوران فراموش نشدنی را از هر منظری که می‌نگریم به ابعاد تازه‌ای دست پیدا می‌کنیم که باید اذعان داشت جنگ هشت ساله گنجی بی پایان برای انقلاب اسلامی است.

دارابی در ادامه به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب و ظهور گفتمان‌های مختلف در قالب دولت‌های گوناگون اشاره و خاطرنشان کرده است: در این بین هیچ گفتمانی همانند دفاع مقدس تلألو و درخشش نداشته چرا که ترکیبی از آرمان‌گرایی و واقع‌ گرایی و تلفیقی از دفاع و خدمت است.

بخش دیگر یادداشت معاون امور استان‌ها، به فعالیت شبکه‌های استانی اختصاص دارد؛ او در این باره نوشته است: شبکه‌های استانی صدا و سیما در پنج سال گذشته تلاش کرده‌اند این حماسه بزرگ ۸ ساله را در قالب‌های گوناگون به زیباترین شکل ممکن بازنمایی کنند و عملکرد پنج ساله معاونت هم نشان می‌دهد در این زمینه حساسیت جدی وجود داشته چرا که علاوه بر ۴۵۲ هزار دقیقه برنامه مختلف، توجه ویژه‌ای به ساختارهای مختلف برنامه سازی صورت گرفته، به طوری که بیش از 157 قسمت سریال، 400 عنوان مستند و 12 عنوان انیمیشن در سیما و همچنین 255 مستند، 455 نمایش کوتاه و بلند از زندگی سرداران شهید و 66 بسته صوتی با عنوان «اولین‌های دفاع مقدس» در صدای مراکز تولید و پخش شده است.

بخش پایانی یادداشت دارابی به برنامه‌های آینده این معاونت اختصاص دارد و او در این زمینه به افق بلندمدت معاونت استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرده است: این افق با نگاهی آینده‌نگرانه و آینده‌پژوهانه، شامل تولید ۳۳ سریال، ۲۳۰ فیلم تلویزیونی و ۳۳۰ مستند و بیش از ۵۰ اثر پویانمایی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است که امیدوارم این تولیدات ادای دینی شایسته برای مقاومت و سرافرازی ملت بزرگ ایران باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول