اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

82 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی دایر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از دایر شدن 82 مرکز مجاز فروش سیب صنعتی دراستان در سال جاری خبر داد.

82 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی دایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اکبر کرامتی با بیان اینکه انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار داشت: طی سال گذشته مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که امسال ۸۲ مرکز خرید، کار خرید را بر عهده خواهند داشت که شامل ۴۰ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی، ۳۰ مرکز بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و ۱۲ سردخانه ذخیره سازی میوه است.

وی تصریح کرد: ۲۳ واحد فعال فرآوری آبمیوه  و ۱۲ واحد کنسانتره میوه با حداقل ظرفیت جذب ۴۸۰ هزار تن میوه در استان وجود دارد.

رئیس  سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مراکز می‌توان محصول سیب زیردرختی را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد و کارخانه‌ها اگر خواهان تولید محصولات باکیفیت هستند باید مواد اولیه مناسب و بهینه مورد نیاز خود را از این مراکز خریداری کنند.

کرامتی از باغداران آذربایجان‌غربی خواست برای حفظ کیفیت سیب تولید شده خود، آن را به اماکن دارای مجوز نگهداری اصولی این محصول تحویل دهند و از فروش آن به دلالان کنار جاده‌ای خودداری کنند.

وی تاکید کرد: طی جلسات برگزار شده مقرر شده است که پیگیری‌های لازم توسط بازاریاب‌‍‌های صادراتی برای افزایش روند صادرات سیب درختی و فرآورده‌های سیب صنعتی به کشورهای روسیه و اورآسیا اقدامات لازم را انجام دهند و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ازطریق شرکت‌های دانش بنیان کار ساماندهی در خصوص محصول سیب را انجام دهند.

کرامتی ادامه داد: همچنین مقرر شده از سوی اتحادیه باغداران کشور تعداد ٢ یا ٣ کارخانه خارج از استان برای حمایت از ساماندهی و خرید سیب صنعتی استان از تاریخ ١٧ شهریور کار خرید حمایتی را آغاز کنند و در صورت امکان تعداد ٢ کارخانه جهت انجام حق العمل کاری محصول شناسایی و  دعوت به همکاری شوند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود باغداران آذربایجان‌غربی امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب درختی را از سطح ۶۰ هزار و ۷۱۳هکتار از باغات خود برداشت کنند.

آذربایجان‌غربی هم در زمینه تولید و هم در زمینه سطح زیرکشت جایگاه نخست این محصول را در کشور دارد و یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول