اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن 6 اسیر فلسطینی فراری دست به دامن اردن شد

پس از گذشت پنج روز از زمان فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق‌امنیتی «جلبوع»‌ در شمال فلسطین اشغالی و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ صهیونیست‌ها برای یافتنشان، منابع عبری‌زبان خبر دادند که رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن شش اسیر فلسطینی از اردن درخواست کمک کرده است.

رژیم  صهیونیستی برای پیدا کردن 6 اسیر فلسطینی فراری دست به دامن اردن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» خبر داد که تل‌آویو برای پیدا کردن شش اسیر فلسطینی فراری از اردن کمک خواسته است.

بر اساس گزارش امروز (جمعه) خبرگزاری «شهاب» به نقل از اسرائیل هیوم، یک مقام امنیتی اردنی به روزنامه مذکور خبر داد که تل‌آویو از مقامات اردن خواسته است در صورتی که شش اسیر فلسطینی توانستند از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کنند، اردن در مشخص کردن محل حضورشان به تل‌آویو کمک کند.

با این حال، این مقام اردنی می‌گوید:‌ «در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که نشان دهد [هر شش] اسیر فراری از زندان جلبوع یا تعدادی از آن‌ها از مرزها عبور کرده‌اند و به سوی ما آمده‌اند».

 این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز، به نقل از «نادی الاسیر» گزارش داد که تل‌آویو پنج نفر دیگر از اعضای خانواده اسرای یادشده را دستگیر کرده است.

بر اساس بیانیه نادی الاسیر، این پنج نفر در منطقه «عرابه» و «بئر الباشا» در استان «جنین» (شمال کرانه باختری) دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در این خصوص گزارش داد که تعداد زیادی از نیروهای ارتش اشغالگر با ورود سرزده به منطقه عرابه ناگهان وارد خانه‌ها شدند و پس از تخریب وسایل این خانه‌ها، یک خواهر و برادران «محمود عبدالله عارضه» اسیر فلسطینی فراری به نام‌های «باسمه عبدالله عارضه»، «رائد عبدالله عارضه» و «محمد عبدالله عارضه» را بازداشت کرده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین «رأفت غوادره» پسر دایی «یعقوب قادری» که خود ۱۲ سال را زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده و همچنین «یوسف قادری» برادر این اسیر فراری را بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی، روز چهارشنبه، نیز خبر داده بودند که نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی از اعضای خانواده‌های اسرای فراری را بازداشت کرده‌اند.

روز دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند پس از حفر یک تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، از این زندان فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،  «محمود عارضه»، «یعقوب قادری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند. 

 

 

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،  «محمود عارضه»، «یعقوب قادری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند. 

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول