اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: روسیه به هیچ شکلی در تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر عدم مشارکت روسیه در مراسم آغاز به کار دولت جدید کابل به ریاست طالبان، گفت خطرات بسیاری از جمله قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها از افغانستان وجود دارد.

کرملین: روسیه به هیچ شکلی در تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) از شرکت نکردن مسکو در مراسم تحلیف دولت طالبان در افغانستان خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم روسیه در قبال دعوت طالبان برای شرکت در مراسم آغاز به کار دولت جدید افغانستان گفت: «روسیه به هیچ شکلی در مراسم تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در مورد تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور نیز توضیح داد: «ما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم و همچنان خطراتی مانند قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها [به روسیه] وجود دارد».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه به مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «روسیه به‌صورت مداوم در حال نبرد بین‌المللی با تروریسم است».

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اظهارت «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر احتمال وارد شدن این کشور به جنگ با روسیه، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با ابراز تأسف از این صحبت‌های رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: «ما نمی‌خواهیم خود را درگیر چنین انتظارات وحشتناک [زلنسکی] کنیم».

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با ابراز نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه، گفته بود مسکو فعلا برنامه‌ای برای صحبت با مقام‌های طالبان ندارد. (جزئیات بیشتر)

پسکوف پیشتر نیز نیز با اشاره به اینکه مسکو هنوز تصمیمی درباره به‌رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان دولت جدید کابل نگرفته‌، گفته بود ابتدا باید حرف و عمل طالبان با هم تطابق داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول