اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مذاکره هسته‌ای به سبک و سیاق گذشته بی‌معناست

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: مذاکره هسته‌ای با غربی‌ها به سبک و سیاق گذشته بی‌معناست.

مذاکره هسته‌ای به سبک و سیاق گذشته بی‌معناست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت  ظهر امروز جمعه (19 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهرپاتاوه به استناد آیات متعدد و روایات در خصوص امید به رحمت الهی با تفسیر آیه 26 سوره اعراف به موضوع تقوا و امید به آینده اشاره و بیان داشت: بهترین جامه، جامه تقواست.

خطبه خوان جمعه افزود: قرآن کریم می فرماید؛ از رحمت خداوند ناامید نشوید خداوند کریم در قرآن فرمودند ما، در زبور بعد از تورات این را ذکر کرده ایم که زمین را بندگان صالح، به ارث می برند.

خطیب جمعه؛ تحول را از عمده ترین ریشه های امید دانست و گفت: امید موتور محرکه و قطب نما است، امید یکی از درس‌آموزترین جنبه های قیام حسینی (ع) است که باید آن را چراغ راه حرکت به سوی قیام حضرت امام مهدی (عج) قرار دهیم.

امام جمعه پاتاوه یاس و نا امیدی را موجب رکود، توقف، شکست و خودکشی برشمرد و افزود: اگر از بشر نگاه به آینده را بردارید، افسرده، پژمرده و نابود می‌شود همانطوری که رهبری معظم فرمودند؛ جوانان عزیز من فردا مال شماست، آینده مال شما و خرمشهرها در پیش است.

سیادت در خطبه سیاسی نماز با اشاره به موضوعات و مناسبت های هفته با تبریک هفته تعاون و قدردانی از دست اندرکاران تعاون به افتتاح شرکت تعاونی ایثارگران اشاره و عنوان کرد: در هفته گذشته در راستای ترویج و توسعه، فرهنگ تعاونی و کارآفرینی، مراسم افتتاح شرکت تعاونی ایثارگران همیاران روستا، تولیدمشاغل دامی و کشاورزی با حضور سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی را داشتیم که باعث اشتغال قریب صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش محقق شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه دربخش دیگری از خطبه ها با تسلیت سالروز رحلت عالم مجاهد آیت الله طالقانی(ره) اولین امام جمعه تهران در سال 1358 به سخنان حضرت امام در صحیفیه امام،«ج9ص486» در وصف ایشان اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی یک عمر را در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند او یک شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود وهیچ گاه در جهاد خود، سستی و سردی نداشت.

سیادت افزود: آیت الله طالقانی برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود، زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ برنده و کوبنده، مرگ او زودرس و عمر او با برکت و بازوی توانای اسلام بود.

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها به گوشزد آمریکا و اروپائیان به ایران در موضوع برگشت به برجام با اشاره به اینکه مذاکرات صرفاً برای رفع تحریم‌هاست تصریح کرد: در خصوص مذاکرات هسته ای با آمریکا و کشورهای اروپایی از نگاه رهبری عالی انقلاب و ریاست محترم جمهور مذاکره فقط برای رفع تحریم‌هاست.

این آمریکا است که باید به برجام برگردد و به خواست ایران تمکین کند وگرنه مذاکره معنایی ندارد، لذا مذاکرات به سبک قبلی اساسآ پذیرفته شده نیست باید الگوی جدیدی طراحی و اجرا گردد و به فرموده رهبرعزیزمان این خاورمیانه جدید، خاورمیانه اسلام خواهد بود، آمریکا و کشورهای اروپایی غیر از تسلیم و ذلت در برابر ایران مقتدر و انقلابی راهی ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول