اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: برای مذاکره، مذاکره نمی‌کنیم/ مسئولان در برابر دشمن ضعف نشان ندهند

امام جمعه یزد با بیان این‌که حمایت از نخبگان و جوانان برای دستیابی به خودکفایی اولویت اصلی دولت باشد، گفت: جلوی واردات بی‌رویه به سرعت گرفته شود و با حمایت از نخبگان همین کالاها در کشور تولید شود.

امام جمعه یزد: برای مذاکره، مذاکره نمی‌کنیم/ مسئولان در برابر دشمن ضعف نشان ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دارالعباده با اشاره به اهمیت فرا رسیدن ماه صفر، اظهار کرد: این ایام، ایامی است که کاروان اسرای کربلا با مدیریت عظیم حضرت زینب کبری(س) در حال حرکت هستند و تحمل این سختی‌ها و مشقت‌ها واقعا کار بسیار سخت و غیرقابل تحمل برای دیگر افراد است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از حرکت امام حسین(ع) افزود: ما باید با اتکا به توان خود و اعتماد به جوانان، دست از واردات برداریم و سعی بر خودکفایی کشور در حوزه های مختلف داشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: در ارتباط با ژاپن، چین، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها مطرح شده که پس از جنگ جهانی دوم این کشورها چندین سال هیچ وارداتی از خارج کشور نداشتند و هرچه که می‌خواستند و نیاز داشتند را خودشان به وجود آوردند و همین موضوع سبب شده که الان این کشورها به بالاترین پیشرفت‌ها رسیدند.

ناصری یزدی تصریح کرد: تاکید بر استفاده از تولید داخل موضوعی بود که در میان مردم این کشورها به صورت گسترده رواج داشت و حتی چینی‌ها سه دهه با سختی فراوان به هیچ عنوان حاضر به استفاده از تولیدات خارجی نبودند و فقط چیزی را استفاده می‌کردند که در داخل کشورشان تولید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ما هم اگر در طول این ۴۰ سال جلوی واردات را می‌گرفتیم الان در تمام مسائل خودکفا بودیم و نیازی به هیچ کشوری نداشتیم، در این صورت هم هست که اگر تحریم یا فشاری از کشورهای خارجی به ما تحمیل شود به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینیم.

امام جمعه یزد افزود: از دولت جدید می‌خواهیم و به آنها تاکید می‌کنیم که از صنایع دانش‌بنیان حمایت لازم را انجام دهند و برای امور مختلف و تولید کالاهای مورد نیاز از جوانان استفاده کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در ابتدای کار جوانان ما در برخی از تولیدات با مشکلات یا اشتباهاتی روبرو شوند ولی ما نباید ناامید شویم و با حمایت خود لازم است زمینه‌ای فراهم کنیم که آنها کار را ادامه دهند و بهترین کالاها را در مراحل بعد بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: از وزارت صمت می‌خواهیم که به صورت ویژه نسبت به به خودکفایی کشور و حمایت از نخبگان و جوانان داخل توجه داشته باشند.

وی با اشاره به مسئه افغانستان گفت: ایران در ارتباط با مسئله افغانستان کاملا منطقی و عقلانی حرکت کرده و با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این کشور هست، ایران باید حساسیت لازم را نسبت به این موضوع داشته باشد و مراقبت لازم را داشته باشد که علاوه بر تلاش برای ایجاد امنیت در منطقه، زمینه جلوگیری از ایجاد دشمنی‌ها را بگیرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن به دنبال مذاکره برای مذاکره است که ایران را فرسوده کند گفت: ما با مذاکره هیچ مشکلی نداریم ولی قطعا دیگر مذاکره برای مذاکره نمی‌کنیم و در مقابل دشمن به هیچ عنوان دیگر ضعف نشان نمی‌دهیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول