اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم بازسازی ساختار فرهنگی و مدیریتی

امام جمعه رستم گفت: بازسازی ساختار فرهنگی و تحول مدیریتی، با دو رکن تربیت مدیران انقلابی و تحول در ساختار اداری با لحاظ کردن شاخصه های انقلابی بودن، در نظر گرفته شود.

لزوم بازسازی ساختار فرهنگی و مدیریتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، با یادآوری و گرامی‌داشت اول ماه صفر و سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام در سال۶۱ هجری، گفت: دشمن اگر چه می خواست از مردم به واسطه اسارت اهل بیت(ع) زهر چشم بگیرد اما نتیجه عکس گرفته و آخرین میخ را بر تابوت خود کوبید.

امام جمعه رستم اظهار داشت: درسی که ما از اهل بیت امام حسین(ع) می‌گیریم، درس امیدواری به آینده است؛ واژه و اصطلاحی که در بیانات مقام معظم رهبری نیز زیاد دیده‌ایم.

وی افزود: تاریخ به ما می‌گوید که در آن مقطع، شکست امام حسین(ع) و القای ناامیدی توسط دشمن به مردم مخابره می شد، در حالی که قضیه برعکس بود و حضور و ورود کاروان اسرا به شهرهای مختلف نیز بر این موضوع صحه گذاشت و حقانیت امام حسین(ع) و قیامش بیش از پیش اثبات شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: اگر آن روز در سال ۶۱ هجری در مکتب امام سجاد و حضرت زینب (علیهما السلام) درس صبر و امیدواری به مردم القا شد امروز نیز شیعیان جامعه امید به آینده و ظهور حضرت حجت(عج) به عنوان منتقم امام حسین(ع) دارند و همین مایه ترس و ناامیدی دشمنان ما است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ما با نگاه به گذشته و درس گرفتن از عبرت‌های عاشورا آینده را ترسیم می‌کند خاطرنشان کرد: ملت ما هوشمندانه در این مسیر گام بر می‌دارد و امیدواریم که این انقلاب مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

خطیب جمعه رستم با یادآوری سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: مرور تاریخ به ما می‌گوید که امام حسن مجتبی (علیه السلام) چالش های فراوانی را سپری کرد و در دوره ای که مردم به حقانیت امام معصوم و روش او شک داشتند؛ امام (ع) دگرگونی های زیادی را از نظر کمی و کیفی پشت سر گذاشتند و حالت رخوت و سستی نیز در بین مردم شایع شده بود.

وی با تأکید بر دشواری های دوران امامت امام حسن (علیه السلام) گفت: ایشان در آن موقعیت حساس به درستی زمینه بروز و ظهور قیام عاشورا و ماندگاری دین را فراهم نمودند.

حجت الاسلام حسینی بوشهری در ادامه گفت: در شرایط فعلی جامعه ما و با توجه به اتفاقاتی که در جامعه جهانی رخ می دهد؛ برخی همچنان بر مذاکرات تاکید دارند و بهترین موضع را ما از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دیدیم که بیان کردند: ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم.

وی بیان داشت: بزرگترین درس عبرت ما تجربه ۸ ساله پافشاری بر مذاکره و اتفاقاتی که گذشت می باشد و نباید یک‌بار دیگر کشور را معطل مذاکرات بگذاریم.

امام جمعه رستم گفت: دشمن سعی دارد که کشور را تبدیل به یک کشور منفعل و کشوری که به دنبال گدایی مذاکرات است کند، حال آنکه خوب می دانیم که با مذاکره هم تحریم‌های ظالمانه که هدف اصلی مذاکرات است، لغو نمی‌شود.

حسینی بوشهری بیان داشت: دشمن سعی دارد با فرسایشی کردن مذاکرات مردم ما را ناامید و عصبانی کند و خوب می دانیم که معطل شدن برای مذاکرات بی فایده، منجر به کدورت و حتی سستی و ناامیدی و بی انگیزگی شرکا و هم‌پیمانان ما نیز می‌شود.

وی با تاکید بر سه اصل مد نظر رهبری یعنی: عزت حکمت و مصلحت و و اشاره به چارچوبی که مجلس شورای اسلامی طراحی کرده است، خواهان پیگیری و به سامان رسیدن سریع و صحیح امور هسته ای با تکیه بر سه اصل عزت حکمت و مصلحت شد.

بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ در کشور و همچنین بازسازی عرصه های مدیریتی موضوع دیگری بود که حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان رستم بیان کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، باید ریل گذاری درست برای حرکت در تمام مسیرهای انقلاب صورت بگیرد و تحول مدیریتی با دو رکن تربیت مدیران انقلابی و تحول در ساختار اداری و لحاظ کردن شاخصه های انقلابی بودن، در نظر گرفته شود.

وی اعتقاد، انظباط، دین‌مداری، تعهد، تخصص، عقل‌گرایی، خردمندی، گره‌گشایی، شجاعت، اهل اقدام بودن و در یک کلمه برخوردار از ویژگی مدیریت جهادی بودن را از مهمترین شاخصه های مد نظر برای انتخاب مدیران شایسته برشمرد و اقدام عملی به این روش را یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد کرد.

امام جمعه شهرستان رستم، با اشاره به دستورالعمل معاون اول رئیس جمهور، مبنی بر عدم اعمال تغییرات مدیریتی، از روند جابجایی برخی مدیران در سطح استان و شهرستان گلایه کرد و افزود: با توجه به اینکه هنوز ساختار مدیریتی دولت به طور کامل شکل نگرفته است؛ برخی از این عزل و نصب ها غیر معقول به نظر می رسد و انتظار می رود که با در نظر گرفتن شرایط و لحاظ کردن شایسته سالاری، برخی فشارها برای تغییر مدیران در استان و شهرستان کنترل شود.

 وی ادامه داد: از همین جا از نمایندگان مجلس و برخی شوراهای رسمی مانند شورای آموزش و پرورش و... می‌خواهم که برای جابجایی مدیران و مسئولان در سطح کلان و پائین‌تر، هم‌سو با دولت حرکت کنند و تا قبل از 

شکل گرفتن دولت از انتخاب‌های عجولانه یا تحت فشار خودداری نمایند و حفاظت از کیان نظام را همواره نصب العین قرار دهند.

امام جمعه رستم در ادامه به مد نظر قرار دادن سابقه اجرایی مدیران اشاره کرد و گفت: اگر بنا بر تغییر است، باید تبدیل به احسن باشد و برخی رویه‌های غلط، مبنی بر ابقای مدیران نالایق یا به کار گرفتن افرادی که توانمندی لازم و شاخص های ذکر شده را ندارند؛ با در دستور کار قرار گرفتن مشورت در تصمیم‌گیری ها، از بین برود.

یادآوری سالروز رحلت آیت الله طالقانی

(ره) و شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی (ره) و همچنین شهادت دردانه ابی عبدالله علیه السلام، از دیگر مواردی بود که امام جمعه رستم در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن پرداخت.

انتهای پیام/د

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول