اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیخ نعیم قاسم:کشتی‌های سوخت، دستاورد سیاسی و اجتماعی در برابر ظلم آمریکاست

معاون دبیر کل حزب الله امروز جمعه گفت که کشتی‌های سوخت ایران برای کاهش محاصره آمریکا علیه لبنان، دستاورد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در برابر ظلم آمریکا و جرایم آن در حق بشریت است.

شیخ نعیم قاسم:کشتی‌های سوخت، دستاورد سیاسی و اجتماعی در برابر ظلم آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله در همایش  عربی «متحد برای دفاع از لبنان مقاوم در برابر محاصره، احتکار و فساد» گفت که تحولات فعلی لبنان کاملا برعکس پروژه آمریکا و اسرائیل پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری العهد ، شیخ قاسم تصریح کرد: آمریکایی‌ها از اینکه دیدند کشتی‌های سوخت(متعلق به ایران) موجب درهم شکستن حلقه محاصره لبنان و تامین این ماده حیاتی برای لبنانی‌ها شد، غافلگیر شدند و این به مثابه مرگی برای آنها بود.

وی افزود: در واقع کشتی‌های سوخت یک دستاورد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در برابر ظلم آمریکا و جرایم آن در حق بشریت بود.

معاون دبیر کل حزب الله درباره کمک مقاومت به کاهش محاصره لبنان گفت: ما هر آنچه توانستیم انجام دادیم و بیش‌تر هم انجام خواهیم داد و همان طور که با اشغالگران اسرائیلی مقابله کردیم با محاصره آمریکایی نیز با شیوه‌های مناسب مقابله خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: باید برای اصلاح دستگاه قضایی و حفاظت از آن در برابر مفسدین اقدام کنیم و ساز و کار مجازات مفسدین نیز باید شفاف و آشکار باشد.

او افزود: حزب الله استطاعت شکایت، مخالفت با فساد و عدم حمایت از مفسدین را دارد، ولی ما دادگاه نیستیم. مقابله با فساد، ساز و کار خود را دارد که ما آن را در اختیار نداریم، اما در آن تاثیر گذار هستیم.

معاون دبیر کل حزب الله همچنین خواستار همبستگی و همکاری میان کشورهای عربی به خصوص کشورهای همجوار لبنان برای گرایش به سمت شرق شد و در عین حال گفت که لبنانی‌ها از هر گونه کمک غیرمشروطی حمایت می‌کنند.

لبنان در یک سال گذشته و پس از استعفای دولت در پی انفجار بندر بیروت، با مشکلات اقتصادی و سیاسی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند و تحریم‌های آمریکا مشکلات این کشور را بیشتر کرده است.

این مشکلات تا آنجا پیش رفته که ارزش لیره مقابل دلار بشدت کاهش یافته،‌ دارو و سوخت در لبنان در وضعیت بحرانی قرار دارد و هر روز بر مشکلات این کشور به دلیل فشار آمریکا و تشکیل نشدن دولت جدید افزوده می‌شود.

در پی این مشکلات حزب‌الله لبنان بارها از حکومت خواست تا برای بحران سوخت فکری کند اما در پی تذکرهای پیاپی، حزب‌الله برای کاهش رنج مردم اقدام به خرید سوخت از ایران کرده و روز عاشورا سید حسن نصرالله با اعلام خرید سوخت و اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، درباره هرگونه تعرض به آنها شدیدا به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول