اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میقاتی: تلاش می‌کنم تا «سقوط آزاد» لبنان را متوقف کنم

نخست وزیر لبنان روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که تلاش دارد تا سقوط آزادی که لبنان شاهد آن است را متوقف کند.

میقاتی: تلاش می‌کنم تا «سقوط آزاد» لبنان را متوقف کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان پس از آنکه موفق به تشکیل کابینه شد در اولین مصاحبه خود گفت تمرکز کنونی وی مقابله با ویروس کرونا است.

وی که با شبکه خبری الشرق مصاحبه می‌کرد، افزود:‌«بازسازی بندر بیروت ضمن اولویت‌های ما خواهد بود و تنها 8 ماه تا تحقق آن چیزی که می‌توانیم انجام دهیم زمان داریم».

میقانی گفت: «می‌خواهیم ارتباط با کشورهای عربی اطراف را از سر گرفته و در راستای بازگرداندن لبنان به جامعه بین‌المللی تلاش خواهیم کرد».

نخست وزیر لبنان گفت: «از شورای همکاری خلیج (فارس) خواهیم خواست تا از ما حمایت کرده و بر هماهنگی و همکاری با تمامی کشورهای عربی تاکید داریم و این امکان وجود ندارد که در ارتباط نزدیک با کشورهای عربی نباشیم».

وی اضافه کرد: «هر کسی که به دنبال مانع تراشی در راستای فعالیت دولت باشد اخراج خواهد شد و طرح نجات ما موجود بوده و در راستای تحقق آن تلاش خواهیم کرد».

میقاتی گفت که پس از رای اعتماد پارلمان، ارتباطات خارجی را افزایش خواهد داد و با بانک جهانی درباره کمک ارتباط برقرار خواهد شد.

نخست وزیر لبنان گفت: «بانک مرکزی لبنان به تنهایی مسئول بحران کنونی نبوده و تلاش داریم تا سقوط آزادی که لبنان شاهد آن است را متوقف کنیم».

وی اضافه کرد: «اصلاحات در لبنان نیازمند زمان است تا نتایج آن مشاهده شود و نیازمند پر کردن خلأیی هستیم که 13 ماه تعطیلی سیاسی ایجاد کرد و بحران در لبنان نیازمند تحلیل نبوده بلکه به راه حل نیاز دارد».

میقاتی افزود: «امیدواریم که در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول پیشرفت‌هایی حاصل شود و شرط‌های این نهاد بین‌المللی را اجرا خواهیم کرد و منتظر کمک‌هایش باقی خواهیم ماند».

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که بحران‌ها را در سریعترین زمان ممکن حل خواهد کرد و درخواست مهلت نخواهد کرد.

وی در پایان مصاحبه خود نیز گفت که انتخابات پارلمانی در لبنان در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

عصر امروز پس از دیدار نجیب میقاتی با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور، ریاست جمهوری لبنان، رسما اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، نخست‌وزیر جدید لبنان پس از تشکیل کابینه جدید این کشور سخنرانی کرد و گفت: «همه از وضعیت بد لبنان با خبر هستند. لبنان در وضعیت خوبی نیست و دارو وجود ندارد».

نجیب میقاتی ادامه داد: «باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم. من برای فراهم کردن اقلام اولیه با تمام سازمان‌های بین‌المللی ارتباط برقرار خواهم کرد».

میقاتی اضافه کرد: «این دولت نماینده تمام لبنان است و نه فقط گروه معینی از آن‌ها. ما به کشورهای عربی نیازمندیم و دَر این کشورها را خواهیم زد. امیدواریم روند فروپاشی لبنان متوقف شود و لبنان به مرحله شکوفایی بازگردانده شود».

وی همچنین گفت: «اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم».

نخست‌وزیر جدید لبنان همچنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی لبنان ذخایر ارزی ندارد، تأکید کرد: «در راستای منافع لبنان با هر طرفی به‌ جزء اسرائیل تعامل خواهم کرد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول