اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۳۰ درصد صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: ۳۰ درصد از صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است که در همین راستا درخواست داریم توجه ویژه‌ای به مرز و بازارچه‌های مرزی این استان داشته باشید چرا که زیرساخت‌های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد.

۳۰ درصد صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس جرجانی امشب در شورای اداری خراسان‌جنوبی با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان‌جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند.

وی  با بیان اینکه در این استان محصولاتی از جمله تایر، کنسانتره مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک و خوراک دام و غیره تولید می‌شود، مطرح کرد: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا است.

پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ کیلو طلا

جرجانی با اشاره به فعالیت معدن طلا در خراسان‌جنوبی و پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان امسال، تبیین کرد:  ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد و منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بخشی از این مواد معدنی است.

وی از فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ هزار بافنده در استان مشغول به فعالیت هستند و در زمینه فرش ۲ برند جهانی از استان خراسان‌جنوبی ثبت شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی مطرح کرد: ۳۰ درصد از صادرات کشور از مرزهای خراسان‌جنوبی است که در همین راستا درخواست داریم توجه ویژه‌ای به مرز و بازارچه‌های مرزی این استان داشته باشید چرا که زیرساخت‌های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد.

لزوم احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان

جرجانی تصریح کرد: متأسفانه هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای طرح‎‌های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه صادر نشده و سرمایه‌گذار آن آماده همکاری است و درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود.

وی عنوان کرد: سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل درخواست داریم تا واحد فرآوری شیشه در این شهرستان جهت کمک به توسعه اقتصاد احداث شود.

 رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان مستثنی از دیگر استان‌ها نیست و خواهشمندیم مشوق خاصی جهت جذب سرمایه‌گذار در نظر بگیرید، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان جهت تأمین گاز دچار مشکل هستند و درخواست کمک جهت تأمین زیرساخت‌های لازم برای واحدهای معدنی استان هستیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول