اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال آمریکا و انگلیس از تشکیل دولت جدید در لبنان

علیرغم کارشکنی‌های واشنگتن در تشکیل کابینه لبنان که آن را به مدت 13 ماه به تاخیر انداخت، وزارت خارجه آمریکا از تشکیل دولت در بیروت استقبال کرد.

استقبال آمریکا و انگلیس از تشکیل دولت جدید در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه مداخله و کارشکنیهای آمریکا یکی از عوامل عدم تشکیل دولت در لبنان بوده است، وزارت خارجه این کشور از تشکیل دولت توسط نجیب میقاتی استقبال کرده است. 

براساس گزارش اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از پارلمان لبنان خواست هر چه سریعتر کابینه را مورد تایید قرار دهد تا دولت بتواند وخامت اوضاع اقتصادی این کشور را سروسامان دهد. 

«دومینیک راب»، وزیر خاجه انگلیس نیز در توییتی نوشت که تشکیل کابینه جدید لبنان باید با اجرای سریع اصلاحات و شفافیت در پرونده تحقیقِ انفجار سال گذشته که در بندر بیروت رخ داد، همراه شود.

پس از اینکه نجیب میقاتی مأمور تشکیل کابینه لبنان روز جمعه با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که فرمان تشکیل دولت جدید این کشور امضاء شده است.

نجیب میقاتی هم با اعلام تشکیل دولت جدید لبنان گفت: باید برای موفقیت کابینه و جلوگیری از ناامیدی و یأس با یکدیگر همکاری کنیم.این دولت نماینده تمام لبنان و نه فقط گروه معینی از آن‌هاست.

وی همچنین گفت: اکنون زمان کار است و نه مجادله سیاسی. ما قصد داریم انتخابات پارلمانی را در زمانش برگزار کنیم.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شده بود. لبنان از مرداد سال گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی و انفجار مهیب در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت که بیش از 180 نفر کشته و  بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند، با استعفای نخست وزیر آن دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول