اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مراسم بزرگداشت سرلشگر سید حسن فیروزآبادی در میبد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در مصلای آیت الله اعرافی و با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در میبد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سرلشگر سید حسن فیروزآبادی در میبد

به گزارش خبرگزاری فارس در میبد، حجت الاسلام و المسلین سید اسماعیلی شاکر صبح امروز در مراسم بزرگداشت سرلشکر حسن فیروز آبادی با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات، به معیارهای برتری انسان پرداخت و تقوا را اولین معیار برتری انسانها نسبت به هم از دیدگاه قرآن خواند و اظهار کرد: هر کس با تقواتر است درجه او بیشتر است. 

وی جهاد در راه خدا را معیار دیگر فضیلت انسانها دانست و افزود: آنقدر جهاد در نزد خدا عزیز است که به گرد و غبار پای اسب‌های مجاهدان فی سبیل الله قسم یاد کرده‌ است.

امام جمعه اردکان علم‌آموزی را یکی دیگر از معیارهای برتری انسان ها نسبت به هم بیان کرد و گفت: با توجه به روایت و آیه های قرآنی ریشه و اساس همه خوبی ها علم‌آموزی و ریشه همه بدی‌ها جهل است و انسان باید امور مادی را رها کند تا به علم به عنوان کلید گنج دنیا دست یابد.

حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: همه این معیارها در سرلشکر فیروزآبادی جمع بود و ایشان هم اهل تقوا ،علم و هم جهاد در راه خدا بود و ما همه باید قدرشناس کسانی مانند این شخصیت جهادی باشیم.

امام جمعه اردکان با بیان این‌که سرلشگر فیروزآبادی در هشت سال دفاع مقدس در سمت‌هایی چون جانشین نخست‌وزیر وقت در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول فعالیت بود افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنا بر تصمیم رهبر معظم انقلاب به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

سرلشکر فیروزآبادی پدرش سید فضل الله آقایی اهل محله « بَشنیغان» و مادرش فاطمه حیدری فیروزآبادی از اهالی محله فیروزآباد میبد بودند که بعد از ازدواج به مشهد مقدس مهاجرت کردند، وی در ۱۴ بهمن ۱۳۲۹ خورشیدی در مشهد چشم به جهان گشود و ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول