اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

واکسینه شدن ۳۶ درصد مردم خراسان شمالی/ ۸۱ هزار نفر هر دو دُز را تزریق کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ دوز واکسن وارد استان شده و از این تعداد ۲۷۴ هزار و ۳۲۴ نفر تزریق شده که از این تعداد ۱۹۲ هزار نفر نوبت اول و ۸۱ هزار نفر نوبت اول و دم واکسن را دریافت کردند.

واکسینه شدن  ۳۶ درصد مردم خراسان شمالی/ ۸۱ هزار نفر هر دو دُز را تزریق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید احمد هاشمی، ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده در استان، ۶۳۸ نفر در بیمارستان ها بستری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری می شوند.

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۹۵ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری و ۱۰ هم استانی نیز جانشان را براثر ابتلا به کرونا دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه از میان جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان ۳۶ درصد واکسن را دریافت کرده اند، گفت: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ دوز واکسن وارد استان شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قرار گرفته و از دانشگاه اسفراین مجزا است، از این تعداد ۳۰۳ هزار دوز توزیع و ۲۷۴ هزار و ۳۲۴ نفر تزریق شده که از این تعداد ۱۹۲ هزار نفر نوبت اول ۸۱ و هزار نفر نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کردند.

هاشمی وضعیت واکسیناسیون در روستاها را کند اعلام کرد و گفت: با حضور تیم های همراه، دهیاری، بسیج و سپاه با سرعت بیشتری واکسن انجام خواهد شد، برخی موارد که بافت جمعیتی محدود تر است تا ۵۰ درصد جمعیت واکسن را دریافت کرده اند و اما شهرستان هایی همچون راز و جرگلان روستایی به کندی پیش می رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع واکسیناسیون استان در مقایسه با متوسط کشوری در بخش شهری و روستایی بالاتر هستیم، گفت: با این شدتی که در حال انجام است و واکسنی که وارد استان می شود، امید است که بالای ۱۵ هزار دوز واکسن را در روز تزریق کنیم.

هاشمی یادآور شد: از بین تست های گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا ۵۰ درصد آنها مثبت می شود، با این فروکش اپیدمی پیش بینی می شود که بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وضعیت رنگبندی شهرستان در رازو جرگلان و مانه وسملقان نارنجی و مابقی شهرها قرمز هستند.

وی با اشاره به اینکه به میزانی محدود وضعیت رعایت پروتکل ها بهتر شده، جاجرم، رازوجرگلان نارنجی است، اما بجنورد، شیروان و گرمه وضعیت رعایت پروتکل ها نامطلوب است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول