اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کریمی: غیرت بازیکنان تراکتور از نفرات 12 میلیون دلاری النصر بیشتر است/ باید از زنوزی دلجویی شود

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: النصر دو بازیکن 12 میلیون دلاری دارد اما غیرت بازیکنان ما از حریف بیشتر است.

کریمی: غیرت بازیکنان تراکتور از نفرات 12 میلیون دلاری النصر بیشتر است/ باید از زنوزی دلجویی شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فیروز کریمی درباره شرایط تیم تراکتور در آستانه سفر به قطر برای برگزاری دیدار با النصر عربستان اظهار داشت: شرایط تیم نسبت به موجودیت ما خوب است. صد البته خیلی بار از دست دادیم اما بضاعت ما الان همین است. در این 3-2 جلسه با همین بضاعت کار کردیم و انشاءالله یک بازی خوب را مقابل تیم عربستانی به نمایش می گذاریم. 

وی ادامه داد: شاید این جمله تکراری باشد اما تا ابد گفته می شود. نتیجه دست خدا است. امیدوارم خدا هم به ما نظر کند. اطمینان داشته باشید از قبل باخته نیستیم و با تمام وجود به مصاف حریف می‌رویم‌. تصور می‌کنم بازی سختی برای هر دو تیم در پیش است.

سرمربی تیم تراکتور درخصوص سطح آمادگی بازیکنانش عنوان کرد: از لحاظ بدنی به صد در صد آمادگی نرسیدیم. 3-2 بازیکن مصدوم هم با تلاش کادر پزشکی به جمع ما اضافه شدند. به جز این نفرات سایرین آمادگی نسبی دارند. در مجموع شرایط آمادگی جسمانی بازیکنان دلخواه‌مان نیست و این موضوع طبیعی است زیرا کارمان را خیلی دیر و با تعداد بازیکنان کمی شروع کردیم.

کریمی اضافه کرد:  3-2  بازیکن در هفته جاری به جمع ما اضافه شدند، اما در تستی که گرفتیم وضعیت بدنی‌شان بد نبود. ناامید نیستیم و ان‌شاءالله آن نفرات هم بتوانند پا به پای بچه‌های دیگر تلاش کنند.  دیدار با النصر یک بازی است و ما هم تلاش خود را انجام می‌دهیم. ان‌شاءالله به لطف خدا و دعای خیر هواداران سربلند از زمین خارج می‌شویم. 

وی در خصوص میزان شناخت خود از تیم النصر توضیح داد: حسین خطیبی تیم حریف را آنالیز کرده و طبق 3-2 جلسه تمرینی خود را برهمین اساس درنظر گرفتیم. می‌دانیم نقاط ضعف و قوت‌شان چیست. سعی کردیم در این جلسات تمرینی کم و محدود، نقاط قوت حریف را پوشش داده و از نقاط ضعفش استفاده کنیم. البته النصر تیمی قوی و صاحب سبک است. 

سرمربی تیم تراکتور افزود: این موضوع را دقیق نمی‌دانم اما به خاطر حفظ روحیه بچه‌ها نگفتم. شنیدم النصر دو بازیکن به تیمش اضافه کرده که قیمت آنها 12 میلیون دلار است و نفرات تأثیرگذاری هستند. شاید بازیکنان ما چنین قیمتی نداشته باشند اما غیرتشان به مراتب از حریف بیشتر است. خوشبختانه تیمی که می‌خواهد به زمین برود، ماحصل کار چهار ماه گذشته خودم است. البته مربیان دیگر هم کار کردند. تیم بدی نداریم و امیدواریم پس از غلبه بر النصر در مراحل بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شویم. 

کریمی در مورد سخن خود با هواداران تراکتور پاسخ داد: از آنان ممنون هستم و همیشه گفته‌ام هواداران تراکتور باشعور، پرشور و مظلوم هستند. شعار من این بود خدمت به تراکتور و هوادارانش عبادت است. مخلص تمام تیم‌ها و طرفدارانشان هم هستم، اما طرفداران تراکتور عاشق هستند و هوادار خالی نیستند. 

وی ادامه داد: اگر بر دیده مجنون نشینی، به جز از خوبی لیلی نبینی. همه می‌گفتند لیلی سیاه است، اما مجنون می‌گفت نه. طرفداران ما هم با روزهای خوش تراکتور زندگی کرده و با این تیم نفس می‌کشند. همانقدر هم در روزهای سخت و ناگوارش غمگین هستند.  برای اینکه غمگین نباشند، با تمام وجود در خدمتشان هستم.

سرمربی تیم تراکتور تصریح کرد: برای چهار پنج مورد به تراکتور برگشتم. اولین موضوع خود هواداران هستند. شرایط سخت است. پیشنهاد داشتم و دارم، اما به دلیل برخی مسائل خانوادگی، ابتدا می‌خواستم آن کارها را انجام بدهم تا سر فرصت به جمع اضافه شوم. هواداران پس از رفتن من نشان دادند که می‌توان به آنها تکیه کرد، زیرا قدرشناس بوده و صادقانه و بدون شعار پشت قضیه هستند. اول از همه به خاطر آنها به تراکتور برگشتم. 

کریمی ادامه داد: دومین عامل بازگشت من ورزش کشورمان است و فوتبال هم بخشی از این ورزش است. نماینده ایران تمام آذربایجان و همه ترک‌ها هستیم. سوای اینکه نماینده مردم داخل ایران و خیلی از ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور هستیم، باید آبرومندانه در لیگ قهرمانان شرکت کنیم و آماده باشیم. باید باعث دلخوشی مردم‌مان باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: سومین عامل بازگشت من، اعتلای نام تراکتور است، زیرا تیم بزرگی است و شانه به شانه خیلی از تیم‌های پرطرفدار دنیا حرکت می‌کند. باید برای این تیم کار کنیم.  به خاطر باشگاه و بچه‌های تراکتور بازگشتم. آنها مظلوم واقع شدند. شاید امکانات خیلی از تیم‌ها را نداشته باشیم، اما بازیکنان ما فصل گذشته با تمام قوا ایستادند و توانستند سهمیه مشروط لیگ قهرمانان را بگیرند، این کار بزرگی بود. تیم‌هایی را زیر پا گذاشتیم و بالای شانه آنها ایستادیم که هیچ‌کس فکر چنین موضوعی را نمی‌کرد.

سرمربی تیم تراکتور افزود: چهارمین عامل بازگشت من همه پرسنل باشگاه خاصه محمدرضا زنوزی هستند. از طرفداران یک خواهش دارم. اگر به یکی از فیلم‌های برنامه 90 مراجعه کنند،می‌بینند در آن فیلم گفتم با مجموعه افرادی که تیم را به شکل شخصی اداره می‌کنند خیلی کار کردم و تجربه‌ام در این زمینه بیشتر از سایر مربیان است. پنج سال با محمد طباطبایی در تیم پاس کار کردم که حاصل آن، دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی  لیگ و یک قهرمانی آسیا در سال پنجم بود. سه سال با تیم بهمن کار کردم، از لیگ 2 شروع کردیم و 2 نایب قهرمانی در لیگ یک آوردیم. توفیق همکاری با استقلال اهواز را داشتم که با این تیم به نایب قهرمانی رسیدیم، اما در اصل باید قهرمان می‌شدیم که یک پرچم اشتباه مانع شد. 

کریمی ادامه داد: در شهاب زنجان هم با برادران منفرد کار کردم. با وجود اینکه صدر جدول لیک یک بودیم، به دلیل شرایط انتظامی‌گری‌ام و اینکه افسر پلیس بودم ناچار شدم از آن تیم بروم، در غیر این صورت می‌توانستیم در شهاب زنجان هم توفیق داشته باشیم. در  3-2 خصوصی دیگر هم کار کردم که اکنون درباره آنها حضور ذهن ندارم. دست کردن در جیب و خرج کردن کار آسانی نیست. 

وی تصریح کرد: صد البته برای تیم محبوب و دوست‌داشتنی مثل تراکتور هزینه کردن خیلی گوارا است اما یک نفر به نام زنوزی در جیبش دست کرده و سالانه 50 تا 70  میلیارد هزینه می‌کند. در برخی سالها هم بر اثر اشتباه کادرفنی توفیقی حاصل نشده. وقتی به تبریز آمدم و گفتند لیست بنویس دیدم بازیکنی نمانده. این واقعیت را هواداران هم بدانند. هر چه نگاه کردیم دیدیم بازیکن تأثیرگذاری در لیگ نمانده است.

سرمربی تیم تراکتور خاطرنشان کرد: به حسین خطیبی مأموریت دادیم تا بگردد و بازیکن پیدا کند اما او هم اعلام کرد بازیکنی نمانده است. بازیکنانی هم که با تیم خود اختلاف دارند و در لیست آن تیم نیستند، می‌گویند برای رضایتنامه باید 10 میلیارد تومان به باشگاهم بدهید. بماند که خودشان هم برای یک فصل مبلغ زیادی می‌خواهند. اصلاً نمی‌توان چنین کاری انجام داد.

کریمی گفت:  ناچار هستیم در شرایط فعلی به بازیکنان رده‌های سنی پائین‌تر تراکتور دست دراز کنیم. می‌دانند سلیقه من چیست، اما وقتی دست خود را به سمت بازیکنانی که نام مطرحی دارند، دراز می‌کنیم آن را رد می‌کنند. جذب بازیکن با رضایتنامه 20 میلیارد کار ساده‌ای نیست، اما زنوزی باید کار را انجام بدهد. 

وی ادامه داد: می‌دانید مجیزگوی کسی نیستم و پشت سر کسی هم حرف نمی‌زنم. نیازی به این کار نیست. ولی کار سخت است. با اشتباه کادرهای فنی قبلی، زنوزی سالی 70 تا 80 میلیارد هزینه کرده است اما چنین اشتباهی نمی‌کنم. همه دیدند بار قبلی در همین تبریز بازیکنی مثل محسن یوسفی را جذب کردیم که ستاره شد و فوتبالش را در ادامه کنار گذاشت. میلاد زنیدپور را به ماشین‌سازی آوردم و اولین گل ما به تراکتور را همین بازیکن زد. خیلی بازیکنان هم گفتند با ما قرارداد چند ساله ببندید که در آن سال چنین اتفاقی نیفتاد. محمدحسین کنعانی‌زاده را با 600 میلیون تومان به ماشین‌سازی آوردم که اکنون برای دو فصل از تیم قطری نزدیک به 80 میلیارد تومان پول گرفته است. ان‌شاءالله در آنجا هم موفق باشد. 

سرمربی تیم تراکتور اضافه کرد: درباره بازیکنانی هم که می‌خواهیم به تراکتور بیاوریم سلیقه به خرج دادیم و نفرات آینده‌داری هستند. امروزه مثل سالهای گذشته دست کردن در جیب و پرداخت هزینه‌های 60، 70 میلیارد قابل پذیرش نیست. با مجموعه مدیریتی صحبت کردیم و چنین امکانی برای ما وجود ندارد. باید به نفراتی که قیمت‌شان کمتر اما آینده‌شان بهتر است تکیه کنیم. باید به تیم‌های پایه خودمان هم نگاه کرده و تلاش کنیم با این نفرات جای خالی بازیکنان کلیدی و اسم و رسم‌دار جبران شود. خیلی طول می‌کشد بازیکنی در سطح ملی به تراکتور بیاید و اینجا برای ما کارایی داشته باشد.

کریمی توضیح داد: هواداران بدانند چاره‌ای نداریم اما مأمور هستیم به دلیل مسائل مالی از بازیکنان سطح پائین‌تر و تیم‌های امید و جوانان خودمان که مستعد هستند استفاده کنیم و تیمی را بسازیم که در سطح استاندارد باشد و به عنوان یک تیم شخصی برایش هزینه شود. در 16 استان فوتبال‌خیز خدمت کردم. افرادی مثل زنوزی حیف هستند. طرفداران ما هم عزیز هستند و حق دارند، اما اکنون در این شرایط سخت اقتصادی که یک نفر دست در جیبش کرده و حدود 50 میلیارد پول می‌دهد، کار سخت است.

وی ادامه داد: طرفداران ما نشان دادند قدرشناس هستند و دست تک تک آنها را می‌بوسم. از همگی ممنون هستم و در زندگی برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم اما بدانند من و دستیارانم یک ثانیه را در تبریز به بطالت نمی‌گذرانیم و با تمام قدرت کار می‌کنیم تا تراکتور بتواند در حد نامش در لیگ برتر شرکت کند. حتی مقابل حریف عربستانی هم از بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. ان‌شاءالله کاری کنیم تراکتوری‌ها سرافراز باشند.

سرمربی تیم تراکتور در گفت و گو با سایت این باشگاه اضافه کرد: باید قدرشناس باشیم. جمشید نظمی به عنوان یک مدیر با تمام وجود تلاش می‌کند. در رأس همه ما هم محمدرضا زنوزی است که باید از وی دلجویی شود. جمله‌ای گفت که واقعا دلم برایش سوخت. می‌گوید آیا درست است یک نفر از جیبش خرج کند و کم‌محبتی هم ببیند؟ تمام حرفهایش منطقی است. به من گفت همانطور که به حرفت گوش کردم به حرف مربیان دیگر هم گوش کردم. زنوزی می‌گوید یکی از دلایل نابسامانی تراکتور این است که تمام اختیارات را به هیأت مدیره، مدیرعامل و مربی دادم. اصول فوتبال هم این را می‌گوید. ان‌شاءالله بتوانیم هواداران و فوتبال و مردم استان و ترک‌زبان‌ها را سرافراز کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول