اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 126 هزار و 103 زنجانی به کووید 19/ روند شیوع ویروس کرونا، کاهشی تدریجی است

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 126 هزار و 103 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 718 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 126 هزار و 103 زنجانی به کووید 19/ روند شیوع ویروس کرونا، کاهشی تدریجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هر چند نوسان‌های آماری مبتلایان به کووید 19 در زنجان به مانند همه نقاط کشور ادامه دارد، ولی آنچه که به نظر می‌رسد گویا این روند کاهشی البته کاهشی تدریجی است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۵۸۸  نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۶۶۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۴ هزار و ۵۱۵ مورد بوده است که ۶۷۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۶ هزار و ۱۰۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۴۲۸ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

تکریم و عزت مدافعان سلامت حفظ شود

استاندار زنجان تکریم عملی برای مدافعان سلامت را حق طبیعی آنان دانست و گفت: تکریم واقعی و عزت مدافعان سلامت باید در سطح بسیار بالا حفظ شود به گونه‌ای که هیچکس جرات اسائه‌ ادب به آنان را نداشته باشد.

 فتح‌اله حقیقی تصریح کرد: تا کنون حق و حقوق مدافعان سلامت تا حدود زیادی تامین شده و انتظار می‌رود مقدار باقی مانده نیز با دستور مساعد وزیر بهداشت، هم در سطح استان و هم در سطح کشور عملیاتی شود.

وی با اشاره به افزایش معنادار ابتلا و فوت ناشی از پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم در سطح کشور، اظهار کرد: این قضیه در استان زنجان معکوس بود به گونه‌ای که ماکسیمم بستری بیماران کرونایی از ۹۰۰ نفر در پیک چهارم با کاهش ۳۲درصدی به ۶۱۳ نفر در پیک پنجم رسید.

استاندار زنجان با بیان اینکه موج پنجم کرونا از دوم تیرماه در کشور آغاز شد، گفت: استان زنجان در اواخر تیرماه یعنی چهار هفته دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک پنجم شد و هم اکنون نیز در شرایطی از پیک خارج می‌شود که ابتلا و فوت کمتری نسبت به متوسط کشوری داشته است.

وی به حضور ۱۰هزار همیار سلامت در اقصی نقاط استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، مدیران استانی در مرکز استان و مدیران شهرستانی در مراکز شهرستان‌ها در ساعات غیر اداری به عنوان ناظر به امر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند.

حقیقی تصریح کرد: نقاهتگاه‌های مجهزی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده‌‌ایم، به گونه‌ای که در هفته‌ هجدهم پیک پنجم، ۴۹ بیمار کرونایی در سطح کشور در نقاهتگاه به سر برده‌اند و از این تعداد ۲۳ نفر، معادل ۴۷درصد مربوط به زنجان است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا باید قاطع و یک صدا باشد، اظهار کرد: دستورالعملی که برای مشاغل گروه‌های مختلف در شرایط قرمز، نارنجی یا زرد ابلاغ شده، در شرایط کنونی، نیازمند بازنگری است.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل اطلاع رسانی کرونا در سطح کشور، گفت:گزارش دهی در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون و ... باید فقط توسط سخنگوی ستاد کرونا صورت گیرد.

حقیقی ضمن درخواست از وزیر بهداشت برای کمک به اتمام پروژه‌ بیمارستان خیرساز حضرت ولیعصر(عج) زنجان و بیمارستان الحاقی آن، اظهار کرد: بیمارستان ولیعصر دارای ۴۲۰ تخته است و تاکنون ۳۰درصد پیشرفت داشته است، همچنین بیمارستان الحاقی ۱۴۴ تختی آن، دارای پیشرفت ۹۰درصدی است.

استاندار زنجان تعیین تکلیف بیمارستان خرمدره را به عنوان دومین درخواست خود از وزیر بهداشت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک مرکز جراحی محدود که دارای اعتبار و ردیف است در خرمدره موجود است، ولی یک بیمارستان بزرگ‌تر در این شهرستان مصوب شده که ردیف ندارد و درخواست ما، ردیف دار کردن آن است در اینصورت، مرکز جراحی موجود، به بیمارستان مذکور الحاق می‌شود. ضمن اینکه در کنار مرکز جراحی موجود، فضای کافی برای احداث این بیمارستان وجود دارد.

وی کمک به اتمام بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده را سومین درخواست خود از وزیر بهداشت بیان کرد و گفت: این پروژه تاکنون ۳۰درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول