اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان اصفهان پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان اصفهان پرداخت شد.

۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان اصفهان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید حسن قاضی‌عسگر با بیان اینکه در ۲ سال گذشته پیگیر مصوبه‌های ستاد ملی کرونا و دستورالعمل‌های مربوط به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بود، افزود: این مقدار تسهیلات تا تابستان امسال و در قالب بیش از ۱۹ هزار فقره وام پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، صنعت و اشتغال استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داد و چند هزار کارگر اصفهانی را متقاضی دریافت بیمه بیکاری کرد، اظهار داشت: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تاکنون ۳۷ هزار میلیارد تومان به درآمد استان اصفهان آسیب وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم خسارت توسط گروه اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان برآورد شده است، اضافه کرد: بیشترین خسارت مربوط به صنعت گردشگری، هتل‌داری، بومگردی، رستوران‌ها و تالارها بوده است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته حمایت‌های مالی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان در بخش‌های مختلف مانند مالیات، بیمه‌های تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمات‌رسانی انجام شد، گفت: تمدید مهلت کلیه پرداخت‌ها و معافیت‌های مالیاتی، مساعدت در دریافت لیست با دریافت بخشی از حق بیمه و تقسیط سایر آن، تقسیط بلند مدت بدهی‌های معوق، عدم انجام اقدامات اجرایی از قبیل توقیف حساب، بازداشت حساب و ممنوع خروج بودن، تخفیف عوارض شهرداری‌ها و تقسیط آن به مدت ۱۲ ماه و تقسیط هزینه‌های حامل های انرژی از جمله این حمایت هاست.

معاون هماهنگی امور استانداری اصفهان، استمهال و تقسیط بدهی تسهیلات پرداختی، حداکثر مساعدت در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز، عدم برگشت چک‌های فعالان آسیب دیده تا پانزدهم فروردین ماه، پرداخت تسهیلات به میزان ۲ ماه حقوق معوق توسط بانک‌های توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای آسیب دیده از کرونا را از دیگر حمایت‌های انجام شده از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در ۲ سال گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته مشکلات مربوط به تسهیلات کرونا به مراجع مربوطه در تهران گزارش می‌شد، خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی از اصفهان برای رفع این مشکلات مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات قابل پرداخت به متقاضیان، اضافه کردن کسب و کارهای واجد شرایط و از قلم افتاده نظیر واحدهای بخش کشاورزی و تمدید زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات اشاره کرد.

قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه با همت و تلاش صورت گرفته توسط واحدهای تولیدی و صنعتی تولید ماسک در استان اصفهان از ۵۰ هزار عدد در روز به پنج میلیون رسید، تصریح کرد: ظرفیت تولید مواد ضد عفونی کننده نیز به روزانه ۵۰ تُن رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به بررسی مشکلات شرکت‌های تولید کننده ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز به صورت ویژه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود پیشنهاد می‌شود که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کلیه کسب و کارهای آسیب دیده از دوران کرونا همچنان ادامه یابد تا مشکلات آنها به حداقل برسد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول