اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سیل در قزوین بیش از 1000 میلیارد تومان خسارت زد/جبران خسارات از اعتبارات محرومیت‌زدایی

معاون عمرانی استاندارگفت : بر اثر جاری شدن سیل اخیر در مناطق الموت و آوج در استان بیش از 440 میلیارد تومان به ابنیه، تاسیسات و راه‌ها و 600 میلیارد تومان به مزارع و باغات خسارت وارد شده و حجم کلی خسارت‌ها از یک هزار میلیارد تومان گذشته است.

سیل در قزوین بیش از 1000 میلیارد تومان خسارت زد/جبران خسارات از اعتبارات محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، اظهار کرد: بر اثر جاری شدن سیل اخیر در مناطق الموت و آوج در استان بیش از 440 میلیارد تومان به ابنیه، تأسیسات و راه‌ها و 600 میلیارد تومان به مزارع و باغات خسارت وارد شده و حجم کلی خسارت‌ها از یک هزار میلیارد تومان گذشته است.

وی بیان کرد: در زمان وقوع سیل و پس از آن همه مدیران در صحنه بودند و شهرداری بسیار همکاری کردند تا بخشی از خطر سیل برطرف شود.

فرخزاد تصریح کرد: با توجه به ورود به فصل سرما و احتمال آغاز بارش‌ها باید موضوع لایروبی آن‌هار از سوی شرکت آب منطقه‌ای جدی گرفته شود و از آنجا که تأمین اعتبارات بحران با تاخیر تأمین می‌شود بایستی از اعتبارات داخلی شرکت برای این کار پیش بینی شود تا فرصت از دست نرود.

وی گفت: قرار شد از اعتبارات محرومیت زدایی مبلغ 300 میلیارد تومان برای دادن تسهیلات و جبران بخشی از خسارات وارد شده به استخرهای پرورش ماهی داده شود که استاندار دستور پیگیری صادر کرده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: شرکت آب منطقه‌ای استان در یک سال اخیر نهضت لایروبی رودخانه‌ها را آغاز کرده که بسیار ارزشمند است، لذا انتظار داریم امسال نیز این کار با جدیت ادامه پیدا کند تا از برخی تهدیدات سیل هم جلوگیری شود.

فرخزاد بیان کرد: همچنین باید نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده رودخانه‌ها صورت گیرد تا در مواقع بروز بحران از حوادث پیشگیری شود.

وی اظهارداشت: در خصوص دیوارکشی و مهندسی سردهنه ها که از سوی دکتر سیاهکلی مطرح شد هر دو پیشنهاد خوبی است و ما در مورد مشارکت در دیوارکشی از سوی ساکنان روستایی مخالفتی نداریم و متقاضیان می‌توانند درخواست و طرح خود را به آب منطقه‌ای ارائه کنند و در مدت دو هفته پاسخ لازم صادر شده و می‌توانند در کارها مشارکت کنند.

فرخزاد گفت: مهندسی سردهنه‌ها نیز نکته فنی درستی است که مورد توجه قرار خواهیم داد و تلاش می‌کنیم از اعتبارات مدیریت بحران برای این کار اختصاص دهیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص مرمت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در الموت و آوج هم قول مساعدت و پیگیری داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول