اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

احتمال افزایش سهمیه ایران در اربعین و آغاز پیش ثبت‌نام متقاضیان از فردا

کمیته اعزام ستاد اربعین به منظور آمادگی درصورت افزایش سهمیه ایران در اربعین 1400، از فردا پیش‌ثبت‌نام افراد واجد شرایط برای حضور در اربعین امسال را آغاز می‌کند.

احتمال افزایش سهمیه ایران در اربعین و آغاز پیش ثبت‌نام متقاضیان از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)با توجه به احتمال افزایش سهمیه ایران در اربعین امسال در خصوص پیش ثبت نام از متقاضیان اربعین ۱۴۰۰ اطلاعیه‌ای را صادر کرد. متن اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
بدین‌وسیله به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند علیرغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است. لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ به منظور آمادگی‌های لازم، از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و به صورت غیر حضوری موقتا مبادرت به پیش ثبت نام از آن دسته از متقاضیانی نماید که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و باتوجه به بسته بودن مرزهای زمینی صرفا مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود. مضافا اینکه داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز می‌باشد.

بدیهی است ثبت‌نام قطعی براساس ظرفیت و شروطی که کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش ثبت‌نام کرده باشند، بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هموطنان عزیز مستحضر باشند که استعلام های لازم برای اخذ تایید تزریق دو دوز واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت انجام می‌گردد. تاکید می‌نماید انجام پیش ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نمی‌باشد و تصمیم گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود. همچنین از کلیه مشتاقان درخواست می شود با توجه به بسته بودن مرزها، به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه ننمایند.

به گزارش فارس، کمیته اعزام ستاد اربعین هفته گذشته قبل از اعلام عراق درباره سهمیه ایران، قرار بود پیش ثبت‌نام از متقاضیان را انجام دهد. اما با اعمال محدودیت و سهمیه ۳۰ هزار نفری ایران، در نهایت سامانه سماح در زمان مقرر برای پیش ثبت‌نام باز نشد و سهمیه ایران به خادمان و موکب‌داران اختصاص یافت. اما اکنون با توجه به احتمال افزایش سهمیه ایران، به نظر می‌رسد کمیته اعزام نیز در حال آماده‌سازی برای اعزام زائران اربعین است که البته این امر باید ابتدا از سوی عراق تحقق یابد و بعد از آن سازوکار ان در ستاد اربعین تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول