اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نگاه‌های ملوک الطوایفی و یا جزیره‌ای در مسائل فرهنگی / شورای شهر تبریز باید از عمارت ساعت خارج شود

عضو شورای شهر تبریز گفت: ما همیشه از نگاه مشترک غافل بودیم و نگاه‌مان یا ملوک الطوایفی و یا جزیره‌ای بوده است.

نگاه‌های ملوک الطوایفی  و یا جزیره‌ای در مسائل فرهنگی / شورای شهر تبریز باید از عمارت ساعت خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از  تبریز، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی احیای هویت تاریخی شهر تبریز در محل دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برگزاری این جلسه در مکان دانشکده معماری به دلیل قرابت این موضوع با معماری و شهرسازی است.

وی ضمن اشاره به لزوم هم‌افزایی بین نهادهای مختلف ادامه داد: حضور نمایندگانی از سپاه و بسیج در این کمیسیون موجب وحدت رویه بین بسیج و سپاه شهرداری خواهد شد.

در ادامه این جلسه اساتید دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی در خصوص احیای هویت تاریخی شهر تبریز نکته نظرات خود را اعلام کردند.

روح‌الله دهقان‌نژاد عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: در صحبت اساتید دو سه نکته  به‌صورت مشترک مطرح شد که قابل بررسی است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: ما همیشه از نگاه مشترک غافل بودیم و نگاه‌مان یا ملوک الطوایفی  و یا جزیره‌ای بوده است.

وی همچنین با اشاره به متمرکز شدن بودجه شهرداری تبریز گفت: برخی مناطق که به‌صورت مناطق معین با دیگر مناطق در اجرای پروژه‌ها همکاری می‌کنند، مصداق مثال زکات دادن هستند و امور دیگر مناطق برای آنها جزو تعهدات ثانوی آنها به شمار می‌رود.

دهقان‌نژاد همچنین اظهار داشت: ما امروز در تاریخ خود به گذشته افتخار می‌کنیم اما اینکه امروز چه چیزی برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت مد نظر نیست و این امر در عدم نگهداری اصولی از میراث گذشتگان مشهود است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در مسیر ساخت مترو اضافه کرد:  قصد تخریب مترو و نادیده گرفتن زحماتی که در این مسیر صورت می‌گیرد را نداریم، قصد داریم بدانیم در واقع چه اتفاقی در این مدت در جریان ساخت مترو افتاده است.

روح الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز ضمن قدردانی از جامعه علمی و اساتید دانشگاهی یادآور شد: ارتباط نهادهای علمی و جامعه این صحبت را که نهادهای علمی گوشه عزلت گزیده‌اند را به حاشیه می‌راند و این امر را که نهادهای علمی قصد نزدیکی به موضوعات شهری را دارند عینیت می‌بخشد.

وی با اشاره به محل اداره شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در ابتدا ماجرا برای حفظ هویت تاریخی شهر، شورای اسلامی شهر تبریز برای اثبات دغدغه خود باید از عمارت ساعت خارج شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: نباید موارد تصویب شده در کمیسیون‌ها فقط در کاغذ باقی بماند و با اجرای آنها در مسیر توسعه شهری اقدامات ارزنده ای صورت خواهد گرفت.

حکیمه غفوری همچنین متذکر شد: باید کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان و مرتبط با موضوعات تشکیل و پیشنهادات مطرح شده تصویب شود.

وی گفت: همچنین با تجمیع درآمدها و تشکیل خزانه متمرکز بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/60032/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول