اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

صندوق نوآوری از تولید مشترک میان شرکت‌های ایرانی و اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند

نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، املاک و سرمایه‌گذاری در ساختمان اربیل که با حضور 24 شرکت ایرانی از 16 شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر اربیل آغاز شد، 19 شهریور ماه به کار خود پایان داد.

صندوق نوآوری از تولید مشترک میان شرکت‌های ایرانی و اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه روز 16 شهریور با حضور وزیر راه، وزیر مسکن و عمران اقلیم کردستان و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی این منطقه و پیمانکاران بزرگ صنعت ساختمان و شرکت‌کنندگان افتتاح شد. در این نمایشگاه 24 شرکت ایرانی حضور داشتند که از این تعداد 15 شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری در پاویون صندوق  نوآوری حضور داشتند. این شرکت‌ها در حوزه‌‌های مختلف صنعت ساختمان از جمله ساخت و تجهیز هوشمندسازی ساختمان، آسانسور، لوله و اتصالات، سرمایش و گرمایش، مصالح نوین ساختمانی و ایجاد زیرساخت‌های شهری فعال هستند که طی برگزاری نمایشگاه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کردند و از بازدیدکنندگان مختلفی برخوردار بودند.

 

علاقه‌مندی اقلیم کردستان برای حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه توسعه 820 کیلومتر اتوبان و راه‌آهن اقلیم 

وی به برگزاری نشست‌ها و جلسات شرکت‌های ایرانی با طرف‌های مقابل عراقی در نمایشگاه اربیل اشاره کرد و افزود: در یک نشست تخصصی که به همت سرکنسول ایران و با حضور دو معاون وزیر مسکن و عمران اقلیم کردستان، تعدادی از اعضای کنسولگری ایران از جمله رایزن اقتصادی ایران و نیز مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری، مشاور وزارت مسکن و عمران عراق و تعدادی از فعالان صنعتی عراق برگزار شد، معاونین وزیر برای حضور شرکت‌های ایرانی در سطح سرمایه‌گذاری به ویژه در توسعه 820 کیلومتر اتوبان و راه آهن اقلیم کردستان ابراز علاقه‌مندی کردند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس طرح جدید وزارت دولت اقلیم کردستان، طرح‌های زیرساختی به صورت PPP با مشارکت بخش دولتی و خصوصی قابل واگذاری است، به طوری که مجری و سرمایه‌گذار تا 30 سال می‌تواند بهره‌بردار از آن طرح باشد. شرکت‌های ایرانی نیز برای حضور در این سطح یا تامین خدمات فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند.

بغدادی ادامه داد: در این جلسه سرکنسول ایران و بنده ضمن تشریح توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، چند شرکت که توانمندی حضور در پروژه‌های PPP اربیل با توانایی سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را داشتند، معرفی کردند و توان فنی و مهندسی آن‌ها را برای انجام پروژه‌های طراحی و ساخت در حوزه زیرساخت‌‌های مختلف شهری و انرژی را برای معاونین وزیر توضیح دادند.

 

بازدید شرکت‌های ایرانی از چندین پروژه بزرگ عمرانی در اربیل عراق

وی بازدید از چندین پروژه بزرگ عمرانی در اربیل عراق را از برنامه‌های دومین روز حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی اربیل عنوان کرد و گفت: در حاشیه برپایی این نمایشگاه از چندین پروژه بزرگ عمرانی بازدید به عمل آمد و همه شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه در محل پروژه‌های انبوه‌سازی و عمرانی شهر اربیل حضور پیدا کردند و ضمن آشنایی با حجم و سطح نیازها و انتظارات پیمانکاران، توانمندی‌های خود را برای ارائه خدمات در پروژه‌های انبوه‌سازی حوزه مسکن را تشریح کردند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از برگزاری نشست تخصصی مشترک میان شرکت‌های صنعت ساختمان ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور سرکنسول ایران در اربیل، دو تن از معاونین وزیر مسکن و عمران اقلیم کردستان، مسئول ایران در میز وزارت خارجه، مسئول گمرکات اقلیم کردستان، نمایندگان اتاق بازرگانی و تنی چند از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اقلیم کردستان خبر داد و گفت: در این نشست که همه شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه و تعداد زیادی از پیمانکاران بزرگ و انبوه‌سازان مسکن و پروژه‌های عمرانی اقلیم کردستان در اربیل و خارج از اربیل حضور داشتند، سرکنسول ایران در اربیل به معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی و علاقمندی آن‌ها برای حضور در بازار اقلیم کردستان پرداخت و توضیحاتی را درباره امکان تسهیل روابط تجاری بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های کرد زبان مطرح کرد.

 

ابراز تمایل اقلیم کردستان برای تولید مشترک با شرکت‌های ایرانی

بغدادی افزود: همچنین دو تن از معاونان وزیر مسکن و عمران اقلیم کردستان ضمن تاکید بر علاقه‌مندی به جذب سرمایه و مشارکت از جنس سرمایه‌گذاری با شرکت‌های ایرانی، برای استفاده از خدمات تولیدی شرکت‌های ایرانی و نیز مشارکت این شرکت‌ها در اقلیم کردستان با نمایندگی رسمی و یا ثبت شرکت ابراز علاقه کردند. نماینده وزارت صنعت و بازرگانی اقلیم کردستان نیز اعلام کرد این وزارتخانه تسهیلات ویژه‌ای را برای شرکت‌های ایرانی که حاضر به تولید مشترک در اقلیم باشند در نظر می‌گیرد. وی همچنین به تشریح قوانین جدید تاثیرگذار در اقلیم به منظور تولید مشترک در خاک اقلیم کردستان عراق پرداخت.

 

آمادگی صندوق نوآوری برای پذیرش هیات‌های تجاری از اقلیم کردستان و اعزام هیات تجاری از ایران

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در ادامه این جلسه نیز بنده خدمات صندوق نوآوری به اکوسیستم فناوری ایران را تشریح و اعلام کردم که در کشور بیش از 6200 شرکت دانش بنیان ایرانی با سطح بالای فناوری در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و از  ظرفیت و توانمندی بالایی در ارائه محصولات منطبق با استانداردهای روز دنیا برخوردارند؛ این شرکت‌ها به حضور در بازار اقلیم کردستان علاقه‌مند هستند اما خلاء شناخت و عدم ارتباط نامناسب طرفین باعث شده تا از ظرفیت‌های همدیگر اطلاع نداشته باشند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر این موضوع تاکید کردم که شرکت‌های کرد و پیمانکاران و انبوه‌سازان اقلیم کردستان آشنایی مناسبی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ندارند و شرکت‌های ایرنی نیز شناخت زیادی از بازار اقلیم کردستان ندارند، بنابراین ضرورت برقراری بیشتر و بهتر بین دو طرف ضروری است، لذا آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران را برای پذیرش هیات‌های تجاری از اقلیم کردستان و نیز اعزام هیات تجاری از ایران برای ارتباطات بیشتر و آشنایی با ظرفیت‌های طرفین و انتقال دانش و فناوری شرکت‌های ایرانی به اقلیم کردستان را اعلام کردم تا این اقدام به تولید مشترک میان طرفین منجر شود. 

 

علاقه‌مندی پیمانکاران بزرگ اقلیم کردستان برای توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی

بغدادی تصریح کرد: در ادامه این نشست شرکت‌های ایرانی نیز محصولات و توانمندی‌های فنی مهندسی خود را معرفی و به مشکلات موجود برای توسعه همکاری‌ها در بازار اقلیم کردستان اشاره کردند که سرکنسول ایران نیز برای تسهیل این ارتباطات اعلام آمادگی کرد. در پایان جلسه نیز تنی چند از پیمانکاران بزرگ اقلیم کردستان ضمن معرفی پروژه‌ها و نیازمندی‌های خود، برای توسعه همکاری‌ها ابراز تمایل کردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول