اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس طرح شفافیت آرا نمایندگان را تصویب کرده است و باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و انتظار دارم هیئت رئیسه هر چه سریع تر این را در دستور کار قرار دهد.

طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس امروز (یکشنبه 21 شهریورماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس طرح شفافیت آرا نمایندگان را تصویب کرده است و باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و انتظار دارم هیئت رئیسه هر چه سریع تر این را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید توجه خاصی به شهر مظلوم کلات استان خراسان رضوی شود، تصریح کرد:شهر کلات در موضوع اینترنت و خدمات مختلف همچون تلفن ثابت مشکلات عدیده ای دارد و از بسیج و تولیت آستان قدس رضوی به دلیل احداث قرارگاه درمان سرپایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا بخش قابل توجهی از بار فشار به بیمارستان ها کم شده است.

پژمان فر تصریح کرد: مردم از فاصله زیادی که بین دولت و ملت ایجاد شده بوده و مسئولان در پشت شیشه های ماشین های خود گاهی مردم را می دیدند خسته شده بودند اما اقتضا می‌کند که دولت در همین 6 تا 7 ماه باقی مانده تا پایان سال اقداماتی را که تغییر رویکرد دولت در حل مسائل اصلی مردم است را در سفره آنها نشان دهد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به طور کامل آماده است که در یک تعامل سازنده در مسیر حل مسائل مردم شبانه روز نشناسد و ما بنا نداریم که در پشت تریبون ها حرف هایمان را به شما بزنیم و باید در یک فضای سازنده، پیام های مشترک عملی مجلس و دولت منجر به حل مسائل مردم شود نه صرف یک سری دیالوگ های تکراری.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید در اسرع وقت بعد از لایحه بودجه 1401 به فکر تهیه قانون برنامه هفتم باشد که در آن تمامی مطالب واقعی در افق 5 ساله لازم است دیده شود.

پژمان فر یادآور شد: موضوع خرید و فروش خودرو که شاید در سال حدود 4 میلیون صورت می گیرد در بررسی های صورت گرفته با حدود 80 مشکل مواجه است که بر اساس بررسی های صورت گرفته ما برای فروشنده و خریدار، غبن و خطا به صورت مکرر داشته‌ایم و منجر به تشکیل چندین هزار پرونده حقوقی و کیفری شده؛ لازم است همانطوری که از طریق دفاتر و اسناد، احراز هویت، استعلام وضعیت رهن هر خودرو، استعلام مراتب فوق مهجوریت و ورشکستگی فروشنده و جلوگیری از صدور اسناد رسمی وکالتی معارض را انجام می دهند باید نیروی انتظامی این دقت را داشته باشد و زیرساخت های لازم این موضوع را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: حل مساله نقل و انتقال خودرو مستلزم ایجاد یک سامانه چه از طرف پلیس راهور و چه از طرف دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقالات خودرو است که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

وی با بیان اینکه عدم تزریق واکسن به خانم‌های باردار هیچ توجیهی ندارد، گفت: طبق گزارش‌های واصل شده، نگران هستیم که واکسنی که در کشور ممنوع است برای واکسیناسیون بانوان باردار استفاده شود؛ متاسفانه به علت عدم واکسیناسیون این قشر ما در این جمعیت فوتی داریم و بیمارانی که مبتلا به قارچ سیاه می‌شوند در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند پس توجیهی ندارد که داروخانه‌ها داروی آن را توزیع کنند که منجر به بازار سیاه برای این مساله شود و دولت به طور حتم باید تدبیر کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه مرخصی بی حد و اندازه مجرمان اقتصادی و امنیتی موجب در مظان اتهام قرار گرفتن دستگاه قضایی است، تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس به این موضوع ورود کرده و باید تمامی آنهایی که در این مساله مورد خطاب هستند به زندان‌ها برگردند.

پژمان‌فر یادآور شد: می‌طلبد وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال زراعی که چندین روز بیشتر باقی نمانده است قیمت خرید تضمینی گندم را به گونه‌ای اعلام کند که موجب امیدواری برای کشت این محصول استراتژیک در سالی که طبق پیش‌بینی موسسه اقلیم شناسی در سال 1401 وضعیت خوبی در بارش نداریم باید شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه وضعیت گردشگری در شهر مشهد به شدت ضرر و زیان دیده است، گفت: در دولت قبل هیچ تدبیری برای گردشگری نشد بنابراین از دولت سیزدهم تقاضا داریم تدبیر امیدوارکننده ای برای این قشری که تلاش زیادی دارند اتخاذ کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول