اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«دانشنامه سینمای ایران» از دسترس خارج شد

پایگاه دانشنامه سینمای ایران CIC که ۳ سال قبل در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شده بود، بیش از یک هفته است که در دسترس نیست!

«دانشنامه سینمای ایران» از دسترس خارج شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پایگاه «دانشنامه (تاریخ نگاری) سینمای ایران» CIC شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و با حضور سیدعباس صالحی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

 


پایگاه CIC در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی و معرفی شد

 

به گفته ایرج تقی‌پور مجری پروژه پایگاه دانشنامه سینمای ایران، بانک اطلاعاتی ۱۰ هزار فیلم سینمایی و کوتاه ایرانی به دو زبان فارسی و انگلیسی در این تارنما بارگذاری شده بود و این سایت به نشانی www.cicinema.com یکی از امن ترین سایت های دنیا است و هکرها نمی توانند امنیت آن را به چالش بکشند.

این پایگاه که فعالیت رسمی خود را تحت نظر سازمان سینمایی آغاز کرده بود، کارکردی شبیه بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یا همان IMDb داشت.

 


پایگاه CIC به حدی برای سازمان سینمایی اهمیت داشت که ۲ ماه پس از رونمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر، کارگاه تحلیلی آن را در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار کرد

 

اما دسترسی به این پایگاه بیش از یک هفته است که امکان‌پذیر نبوده و مشخص نیست این در دسترس‌نبودن موقتی است یا دائمی؟ سازمان سینمایی هم توضیحی در این باره ارائه نکرده است.

با توجه به هزینه‌ قابل توجهی که برای راه‌‌اندازی این پایگاه شده بود، امید می‌رود قطعی آن موقتی باشد و دوباره بتواند ارائه خدمات به مخاطبانش را از سر گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول