اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ارتش سودان هر گونه تلاش برای کودتا در این کشور را تکذیب کرد

ارتش سودان در بیانیه‌ای اخبار برخی رسانه‌های داخلی و خارجی در خصوص خنثی‌سازی طرح کودتا در این کشور را رد کرد.

ارتش سودان هر گونه تلاش برای کودتا در این کشور را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سودان بامداد امروز یکشنبه بیانیه‌ای صادر و طی آن هر گونه تلاش برای کودتا در این کشور را رد و بر پایبندی به حمایت از کشور به ویژه در دوره انتقالی تأکید کرد.

برخی رسانه‌های داخلی سودان و شبکه‌های اجتماعی روز شنبه (دیروز) خبری درباره خنثی‌سازی طرح افسران نظامی برای کودتا در این کشور را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: «رسانه‌های خبری اخبار جعلی منتشر کردند مبنی بر اینکه نیروهای مسلح تلاش‌هایی برای کودتا را رصد کرده‌اند که برخی نهادها با استفاده از عناصری در داخل نیروهای مسلح در آن دست داشته‌اند، نیروهای مسلح ضمن تکذیب قاطع این اخبار بر حمایت از تکمیل روند تغییرات و دستیابی به اهداف انقلاب سودان تأکید می‌کند».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، ارتش سودان افزود که با عاملان انتشار این اخبار برابر قانون برخورد خواهد شد و ارتش بار دیگر بر حمایت از کشور و دوره انتقالی تأکید می‌کند.

۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل شد.

سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ وارد مرحله انتقالی شده که به مدت ۵۳ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است اوایل ۲۰۲۴ انتخابات در این کشور برگزار شود. در حال حاضر قدرت بین ارتش، نیروهای مسلح و ائتلاف موسوم به «احزاب آزادی و تغییر» تقسیم شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول