اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای رزمایش میدانی و هفتگی راهبردی دفاع زیستی در گلستان/ ۲۹۰ هزار خانوار گلستانی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به آمادگی در واگذاری تمامی سالن‌های ورزشی سپاه گفت: قرار است رزمایش میدانی راهبردی دفاع زیستی در سطح محلات به صورت هفتگی برگزار شود.

اجرای رزمایش میدانی و هفتگی راهبردی دفاع زیستی در گلستان/ ۲۹۰ هزار خانوار گلستانی در «طرح شهید سلیمانی» غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز با موضوع اقدامات سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ۳۵ گروه جهادی به منظور واکسیناسیون مردم وجود دارد همچنین آمادگی داریم تمامی سالن‌های ورزشی ۹ دی و صالحین سپاه نینوا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۵۵۰ هزار و ۲۴۹ خانوار گلستانی تعداد ۲۹۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی مورد شناسایی و غربالگری قرار گرفتند.

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به اینکه سپاه و بسیج فرزند انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران هستند، افزود: سپاه و بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دل مردم متولد شدند و تا امروز هم خدمات بسیار خوبی را برای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران انجام داده‌اند.

ملک شاهکوهی در خصوص فعالیتهای سپاه و بسیج در قرارگاه ۱۷ ربیع بیان کرد: مبارزه با محتکران، گران‌فروشان و رفع موانع تولید اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در عرصه های سازندگی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در قالب بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خدمت مردم استان گلستان هستیم و هر موقعی که مردم نیاز داشته باشند بسیج و سپاه در کنار مردم است و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی از اسفند ۱۳۹۸ با شیوع ویروس منحوس کرونا آغاز شد، افزود: آن زمان یک جو ترس و وحشت بین مردم حاکم شده بود در همان روزهای اول برای تثبیت و کنترل و ایجاد جو آرام، سپاه و بسیج ورود پیدا کردند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به ضدعفونی اماکن، مساجد و مدارس بیان کرد:  توزیع و تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده از دیگر خدمات بسیج و سپاه در ایام کرونا بوده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص توزیع ماسک گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک را با همکاری ۷۳۰ کارگاه کوچک و بزرگ تولید و توزیع کردیم.

ملک شاهکوهی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۴۰۰ هزار بسته در استان ابراز کرد: توزیع غذای گرم، آموزش چهره‌به‌چهره، توزیع کارت هدیه به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان، توزیع ۴۲۰ سری جهیزیه به نیازمندان از مهمترین اقدامات بسیج و سپاه در استان بوده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۴ هزار پوشاک و لباس ورزشی بین محرومان اظهار کرد: همچنین ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از آزادسازی زندانیان غیرعمد به تعداد ۳۰۰ نفر از طریق جامعه بسیج حقوق‌دانان استان گلستان خبر داد.

به گفته ملک شاهکوهی؛ به‌کارگیری بیش‌از هزار گروه جهادی به تعداد ۸۰ هزار نفر روز با مهارت‌های بهداشتی و درمانی انجام شد و تا پایان ماه صفر ۵۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در گام دوم طرح شهید سلیمانی که از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد با کمک دانشگاه علوم پزشکی ماموریت غربالگری و کمک به اعمال محدودیت‌های کرونایی در تفرجگاه‌ها، ورودی و خروجی استان انجام گرفت همچنین کمک به درمان و استقرار بیمارستان صحرایی و ایجاد نقاهتگاه در هتل ورزش را انجام دادیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه اصلی‌ترین ماموریت در گام اول طرح شهید سلیمانی تثبیت بیماری ویروس کرونا بود، گفت: در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی با مشارکت دانشگاه پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی کارمان را آغاز کردیم.

ملک شاهکوهی بیان کرد: تیم‌های مراقبتی مأموریتشان غربالگری، بیماریابی، رصد و رهگیری بیماران بود و تعداد ۸۷۱ نفر در این تیم به‌کارگیری شدند.

وی توضیح داد: ماموریت تیم‌های نظارتی نیز نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بود که در قالب ۵۵۲ تیم بکارگیری شدند.

ملک شاهکوهی با اشاره به اینکه ۲۳۵ هزار و ۲۳۱ مورد با همکاری تیم‌های نظارتی انجام شد،گفت: ۵۵۸ تیم حمایتی برای کمک به بیماران کرونایی فعالیت کردند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول