اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر خارجه سعودی ضمن اتهام‌زنی به ایران؛ در 11 سپتامبر دست نداشتیم

وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اتریشی خود اتهام‌زنی‌های ریاض علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد، ریاض بارها خواستار افشای اسناد مربوط به 11 سپتامبر بوده و در این موضوع دست نداشته است.

وزیر خارجه سعودی ضمن اتهام‌زنی به ایران؛ در 11 سپتامبر دست نداشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اتریشی خود «الکساندر شالنبرگ» در ریاض به مسایلی مانند ایران و یمن پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی «سبق»، بن فرحان بدون اشاره به حملات مداوم ائتلاف سعودی به مردم بی دفاع یمن مدعی شد، ریاض اجازه نمی‌دهد که «حوثی‌ها» از شهروندان یمنی به عنوان «گروگان» استفاده کنند، حق دفاع از خود را محفوظ می‌داند و به حملات پاسخ خواهد داد.

وی بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد: بر حمایت از تلاشهای بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید می‌کنیم.

شبکه العربیه  هم به بازتاب بخش دیگری از صحبت‌های وزیر خارجه سعودی پرداخت و گزارش کرد، بن فرحان در ادامه مدعی شد که ریاض‌ها بارها خواستار افشای همه اسناد مربوط به یازده سپتامبر بوده است.

بن فرحان ادعا کرد، تمامی اسناد آمریکا نشان می‌دهند که عربستان سعودی در این حمله تروریستی دست نداشته است.

وزیر خارجه اتریش هم در این کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: نشانه‌های مثبتی از طرف ایران درباره پرونده هسته‌ای نمی‌بینیم و امیدوار به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین هستیم.

اخیرا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی دستوری به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بازنگری موضوع از طبقه بندی خارج شدن اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر و امکان انتشار عمومی آن شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول