اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش 364 درصدی قیمت شیرخام طی 5 سال/ قیمت آرد و سبوس سیاسی شده است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات آرد استان فارس اظهار داشت: با توجه به سیاسی شدن قیمت آرد و سبوس در 5 سال اخیر اجازه افزایش قیمت این دو محصول به کارخانجات آرد داده نمی شود و با این کار کارخانه‌ها توان تمام هزینه‌ها را ندارند.

افزایش 364 درصدی قیمت شیرخام طی 5 سال/ قیمت آرد و سبوس سیاسی شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهرزاد جمشیدی در وبینار کانون انجمن های صنفی صنایع آرد ایران، در مورد لغو مصوبه آزادسازی قیمت سبوس گفت: قیمت شیر از سال 95 تا امسال 364 درصد افزایش یافته است و لذا با این افزایش قیمت این سوال پیش می‌آید که چرا قیمت سبوس باید ثابت بماند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات آرد استان فارس اظهار داشت: قیمت پاکت آرد 650 درصد افزایش یافته است و هر کارخانه مدرن آرد در سال حداقل نیازمند 50 هزار یورو لوازم یدکی است و با توجه به افزایش نرخ ارز از 4 هزار تومان به بیش از 32 هزار تومان در این بخش بخش نیز 575 درصد افزایش قیمت هزینه های لوازم یدکی را داشته‌ایم، لذا باید پرسید منطق عدم افزایش نرخ سبوس چیست؟

وی افزود: ادامه این  شرایط برای کارخانجات آرد امکان پذیر نیست و کارخانجات آرد تعطیل خواهند شد، بر چه اساسی قیمت محصولات کارخانجات آرد 5 سال ثابت نگاه داشته می‌شود و متاسفانه قیمت آرد و سبوس به عنوان یک کالای اقتصادی، سیاسی شده است و امیدواریم که با این وضعیت باری که به دوش کارخانجات آرد است، به مقصد نخواهد رسید و با این شرایط کارخانجات آرد به خصوص در فارس تعطیل خواهد شد، در حالی که امید می رفت با آزادسازی قیمت سبوس تا حدودی به درآمدزایی کارخانجات آرد کمک کند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول