اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دو خانم، رقبای ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

خانم «آن ایدالگو» شهردار پاریس رسما نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد.

دو خانم، رقبای ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در فاصله هفت ماه مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شهردار پایتخت این کشور برای رقابت با امانوئل ماکرون اعلام نامزدی کرد.

خانم «آن ایدالگو» شهردار پاریس رسما نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با چالشی سخت از سوی همه نامزدهای طیف‌های سیاسی مختلف این کشور مواجه خواهد شد.

«آن ایدالگو» شهردار پاریس با برگزاری یک مراسم ضمن اعلام رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ فرانسه تاکید کرد که هدف او ارائه «یک آینده برای همه فرزندانمان» است.

شهردار سوسیالیست پایتخت فرانسه، یکی از تعداد پر شمار سیاستمدارانی است که با توجه به کاهش محبوبیت ماکرون در این کشور خواهان رقابت در انتخابات هستند. محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در برخی نظرسنجی‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، «مارین لوپن» رئیس «جبهه ملی» فرانسه هم یکی دیگر از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و رقیب ماکرون است.


مارین لوپن

 

خانم لوپن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه ۳۴ درصد آرا را کسب کرد و از ماکرون که ۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، شکست خورد.

آن ایدالگو که ۶۲ سال دارد، اولین زنی است که تاکنون موفق شده منصب شهرداری پاریس را از آن خود کند و از سال ۲۰۱۴ شهردار پایتخت فرانسه است.

او که دختر یک مهاجر اسپانیایی است، در انتخابات ژوئن ۲۰۲۰ شهرداری پاریس توانست ۵۲ درصد آرا را کسب کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول