اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

کشاورزی تجاری و علمی 2 نقطه تمرکز برای تحول در کشاورزی ایران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی تجاری و علمی دو نقطه تمرکز برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی ایران است.

کشاورزی تجاری و علمی 2 نقطه تمرکز برای تحول در کشاورزی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه شامگاهی رویش که با محوریت آموزش کشاورزی هر روز در ساعت 19:10 به مدت 45 دقیقه به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می رود ، در روز شنبه میزبان دکتر سید جواد ساداتی نژاد ، وزیر جهاد کشاورزی درباره موضوع تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ بود.

وزیر جهاد کشاورزی در برنامه «رویش» شبکه آموزش سیما گفت: کشاورزی تجاری و علمی دو نقطه تمرکز برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی ایران است.

ساداتی نژاد افزود: کشاورزی قراردادی و الگوی کشت لازمه اقتصادی و دانش بنیان شدن کشاورزی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم همچنین تصریح کرد: صنایع در کشاورزی قراردادی، تامین نهاده ها، آموزش و بیمه محصولات کشاورزان را برعهده می گیرند و محصول نهایی را خریداری می کنند.

وی همچنین گفت: تشکیل شورای قیمت گذاری و سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و تعیین قیمت مناسب می تواند بر اجرای الگوی کشت موثر باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در برنامه شامگاهی رویش شبکه آموزش سیما مدعی شد: نفوذ دانش و فناوری در عرصه ها با تمهید روش هایی همچون حضور محققان در مزارع و سهیم شدن در تولید محصولات کشاورزی باید تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال های اخیر با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی، اجرای عملیات آبخیزداری گسترش یافته است.

وی در ادامه برنامه رویش وعده داد: حفظ منابع آب و خاک از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است و تلاش می کنیم در این مسیر از مشارکت وزارت نیرو نیز بهره مند شویم. بازگشت قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب و ابلاغ قانون امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید توسط مجلس شورای اسلامی، ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی تشکیل و بازار کشاورزی با فرمانده واحد مدیریت خواهد شد.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولت و تامین و تخصیص ارز ، ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک و ترانزیت نهاده های دامی، تامین جوحه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار، بازار محصولات پروتئینی در مسیر آرامش حرکت خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: تشکل ها و نهادهای کشاورزی باید برای سیاستگذاری، تصمیم گیری و اجرای تصمیمات بخش کشاورزی به میدان بیایند.

او در ادامه برنامه رویش گفت: تنوع اقلیمی کشور و وجود حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت در کشورهای همسایه، ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله گل های زینتی محسوب می شود. اتمام سنددار کردن زمین های کشاورزی طی ۴ سال آینده هدفگذاری شده است.
وزیر جهاد کشاورزی در تشریح بخشی از برنامه های وزارت متبوع خود گفت : سرمایه گذاری برای تولید محصولات شیلاتی به ویژه در ساحل و دریا باید توسعه یابد.

وی درباره اصول قیمت گذاری برخی کالاهای کشاورزی افزود : قیمت ۷۵۰۰ تومانی گندم و ۱۵ هزار تومانی کلزا با توجه به هزینه های تولید و سود متعارف کشاورزان تعیین شده است.

ساداتی نژاد همچنین وعده داد : رصدخانه کشاورزی به منظور پایش، ساماندهی و یکپارچه سازی اطلاعات و داده های کشاورزی تا سال ۱۴۰۱ راه اندازی می شود.

وی با تبیین  جایگاه راهبردی عشایر گفت: عشایر تامین کننده پرونئین دامی هستند و برای جلوگیری از قاچاق دام، تمهیدات لازم برای صادرات بخشی از دام عشایر اندیشیده خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی بخش انتهایی گفتگوی خود در برنامه شامگاهی رویش شبکه آموزش سیما را با یک خبر خوش پایان داد و گفت : به منظور توسعه پایدار روستایی، با تاکید رئیس جمهور لایحه احیای جهاد سازندگی بزودی به دولت تقدیم می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول