اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک به کاهش آسیب‌های کرونا مصداق دفاع از ارزش‌های انقلاب است

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه از اسلام، انقلاب و ارزش‌های اسلامی است و امروز تلاش برای تأمین سلامت و کمک به کاهش آسیب‌های بیماری کرونا مصداق دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و سپاه در این خصوص تمام‌قد در میدان است.

کمک به کاهش آسیب‌های کرونا مصداق دفاع از ارزش‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار ابراهیم نجفی ظهر امروز در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) در ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در روزهای گذشته مهمترین اولویت کشور مقابله با بیماری منحوس کرونا و رفع مشکلات معیشتی مردم است که سپاه و بسیج در راستای لبیک به فرمایش حضرت آقا همه توان و امکانات خود را پای کار آورده است.

وی افزود: فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه از اسلام، انقلاب و ارزش‌های اسلامی است و امروز تلاش برای تأمین سلامت و کمک به کاهش آسیب‌های بیماری کرونا مصداق دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و سپاه در این خصوص تمام‌قد در میدان است.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات سپاه در طول بیماری کرونا اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که بسیجیان در ابعاد مختلف برای مقابله و کاهش آسیب‌های بیماری نقش‌آفرینی می‌کنند.

نجفی ادامه داد: خوشبختانه در اجرای مراحل قبلی طرح شهید سلیمانی بسیجیان به خوبی درخشیدند و بار دیگر کارآمدی بسیج را نشان دادند و امروز طرح موفق شهید سلیمانی به عنوان یک الگویی برتر مطرح است و البته می‌تواند در بسیاری از بخش‌های سلامت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی با بروز رسانی و رفع خلأها طرح برای مقابله با پیک پنجم کرونا فعال شد و ضمن تشدید اقدامات گذشته تمرکز جدی بر روی واکسیناسیون قرار گرفت و سپاه علاوه بر کمک به مراکز دانشگاهی واکسیناسیون اقدام به مراکزی مستقل نیز کرد.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: خوشبختانه اقشار بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی خوش درخشیدند و در برخی از اقشار همچون بسیج طلاب روحانیون جهادی و بسیجی حماسه‌های ماندگاری خلق کردند.

نجفی یادآور شد: روحانیون و طلاب بسیجی علاوه بر اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌سازی و حضور مؤثر در قالب قرارگاه محله محور شهید سلیمانی بسیاری از نگرانی‌ها همچون تغسیل و تدفین فوت‌شدگان کرونایی را برطرف کردند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی طلاب و روحانیون همواره در عرصه‌های متفاوت پیشگام، روشن گر و بصیرت افزا بودند و با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی برای خدمت به مردم و بیماران کرونایی تمام‌قد حاضر شدند که قابل تقدیر است.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز به برکت طرح شهید سلیمانی و مجاهدت کادر درمان و بسیجیان ایران اسلامی به موفقیت‌های بسیار بزرگی در امر مبارزه و کنترل بیماری دست پیدا کرده که باید تا ریشه‌کن شدن بیماری باقوت ادامه پیدا کند.

نجفی تأکید کرد: تشدید همه مؤلفه‌های طرح شهید سلیمانی در دستور کار سپاه و بسیج است و همه مؤلفه‌های طرح با یکدیگر باید دنبال شوند چراکه همچون زنجیره متصل به یکدیگر و مکمل هم هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سپاه روح‌الله استان مرکزی در اجرای طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده و بسیاری از اقدامات در راستای رفع آسیب‌های بیماری کرونا بسیار امیدبخش و امیدآفرین است که باید باقوت دنبال شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان نیز گفت: خوشبختانه با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات در راستای مبارزه با بیماری کرونا و اجرای واکسیناسیون عمومی مردم شتاب و سرعت زیادی گرفته و سپاه و بسیج در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به دولت تمام‌قد پای کار است.

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی اظهار کرد: اقدامات دولت در سفرهای استانی جلوه‌ای از مردمی بودن و حضور میدانی برای رفع مشکلات را نشان داد و این‌گونه اقدامات می‌تواند اعتماد مردم به نظام اسلامی را افزایش دهد و لذا باید با قوت دنبال شود و همه باید دولت را برای اجرای مأموریت‌ها حمایت کنند.

وی افزود: احیای اعتماد مردم به نظام اسلامی و ایجاد امیدآفرینی در جامعه باید در دستور کار همه ارکان نظام اسلامی باشد چراکه نقش مردم در حرکت به سمت اهداف و رسیدن به موفقیت‌ها بسیار مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان بیان کرد: بسیج و سپاه در همه بخش‌ها تمام‌قد برای مقابله با بیماری کرونا و حل مشکلات معیشتی مردم پای کار آمده و بسیجیان با خدمت‌رسانی بی‌منت و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری همه توان و ظرفیت موجود را پای کار آورده‌اند.

عبدی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت مساجد و تبدیل پایگاه‌های بسیج به پایگاه‌های امداد و سلامت موفقیت‌های چشمگیری در مدیریت و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا به دست آورد که نیاز است تا ریشه‌کن شدن بیماری ادامه‌دار باشد.

وی افزود: دفاع از ارزش‌های اسلامی از رسالت‌های مهم سپاه و بسیج است و امروز در شرایط بیماری کرونا تلاش برای تأمین سلامت مردم در راستای دفاع از ارزش‌ها است و بسیجیان در خط مقدم این دفاع مقدس قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه‌های رصد و شناسایی، حمایتی، مراقبتی، نظارتی و ره‌گیری نقش‌آفرینی مؤثر کردند که در مرحله پنجم بیماری اقدام برای واکسیناسیون عمومی مردم نیز  اضافه شد.

محمد گودرزی اظهار کرد: اجرای مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی با احیا و تقویت تیم‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفت که در استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد، ۱۳۵ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۶۶۰ تیم نظارتی، ۴۰۶ تیم ره‌گیری و ۲۶ تیم واکسیناسیون برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازمان‌دهی شد.

وی افزود: آموزش بسیجیان برای نقش‌آفرینی یکی از اقدامات مهم در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه بود که در سطح استان مرکزی بیش از ۱۵ هزار بسیجی برای اجرای طرح آموزش دیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۵۵ عنوان خدمت به مردم و بیماران کرونایی ارائه شد و کلیه برنامه‌های انجام شده در طی نوزده ماه گذشته رویکرد آن خدمت‌رسانی به مردم بود.

گودرزی ادامه داد: مردم پایه بودن یکی از مهمترین شاخصه‌های موفقیت در طرح شهید سلیمانی است و امروز برای اجرای واکسیناسیون عمومی جامعه باید از ظرفیت مردم نیز استفاده شود.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در اجرای نهضت کمک مؤمنانه بسیار خوش درخشید که با مشارکت مردم و خیرین و در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه بیش از ۳۵۲ هزار بسته معیشتی، یک هزار و ۱۷۰ سری جهیزیه، ۲۵ هزار بسته لوازم‌التحریر، یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۳ میلیون بسته بهداشتی و ۵۱۰ عدد تبلت و گوشی در سطح استان مرکزی توزیع شد که ارزش ریالی آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: خدمت در قالب همیاران بیمار از اقدامات مهم طرح شهید سلیمانی در پیک پنجم کرونا است که بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب بسیجی در سطح استان سازمان‌دهی شدند و در راستای اجرای محدودیت‌های تردد، بسیج در ۵۶ نقطه از استان در کنار ناجا نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول