اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرهنگ و هنر زیربنای توسعه است/ زیرساخت‌های مناسب در حوزه هنر باید ایجاد شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر زیربنای توسعه است، گفت: امیدواریم در دولت جدید به مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فرهنگی کشور فراهم شود.

فرهنگ و هنر زیربنای توسعه است/ زیرساخت‌های مناسب در حوزه هنر باید ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیأت‌ مدیره تشکل‌ها و انجمن‌های سینمایی استان، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مشکلات و تحریم‌های اقتصادی که از سوی دشمنان بر کشور تحمیل شده، مسأله فرهنگ و هنر در اولویت نخست دولت‌ها قرار نگرفته است.

 وی با اشاره به اینکه ضعف نظری و تئوریک در حوزه هنر و سینما در کشور کاملا مشهود است، ادامه داد: در این حوزه سیاستگذاری مشخص و مدون و ایده‌پردازی تعریف‌شده وجود ندارد.
 
پورمحمدی بیان داشت: زیرساخت‌های مناسب و لازم در حوزه هنر و سینما ایجاد نشده و نیاز است با تلاش و کارگروهی تغییراتی در این حوزه ایجاد شود.
 
وی اضافه کرد: حضور نمایندگانی از حوزه فرهنگ و هنر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای پیگیری و حل مشکلات این حوزه می‌تواند، مفید باشد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به مشکلات کسب‌وکارها در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: هنرمندان و سینماگران نیز در این شرایط آسیب دیدند که آماده‌ایم برای جبران خسارت در صورت اعلام نیاز از سوی انجمن‌های سینمایی و هنری استان تسهیلات ارزان قیمت برای آنها اعطا شود.
 
پورمحمدی افزود: هنرمندان ما به دلیل تعهد اخلاقی و عشق به میهن با تمام سختی‌ها و مشکلات در داخل کشور مانده و به فعالیت‌های هنری و فرهنگی خود ادامه می‌دهند.
 
وی گفت: اهالی هنر و فرهنگ به دنبال ثروت نیستند و به دلیل عشق و علاقه‌ای که در وجود آنها به هنر نهفته است، قدم در این راه گذاشته‌اند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار تصریح کرد: در هشت سال گذشته حضور بخش خصوصی در تولیدات سینمایی مشهود است و امیدواریم با اقدامات انجام شده هنرصنعت سینما به وضعیت مطلوب برسد.

سید قاسم ناظمی یادآور شد: به دنبال برگزاری جشنواره سینمای حرفه‌ای در تبریز هستیم که اقدامات اولیه انجام شده و مجوزهای اولیه دریافت شده است.
 
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می‌تواند فضای سینمای استان را رونق دهد و ضروری است نهادهای مختلف برای برگزاری این جشنواره پای کار بیایند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول