اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازگشت امید به 50 خانواده ایلامی با احیا کارخانه تولید الکل صنعتی

کارخانه تولید الکل با همت متولیان امر دوباره به مدار تولید بازگشته و توانسته ضمن اشتغالزایی برای 50 نفر، روزانه 5 هزار لیتر الکل و مواد ضد عفونی پایه الکی نیز روانه بازار کند.

بازگشت امید به 50 خانواده ایلامی با احیا کارخانه تولید الکل صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارخانه تولید الکل کیمیا گران بدره که در حال حاضر روزانه ۵ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی پایه الکی روانه بازار می‌کند از جمله واحدهای تولیدی غیر فعال بود که با کمک دستگاه اکسیژن ساز و پشتکار به چرخه تولید بازگشت.

در اسفند ماه سال ۹۷ بود که مسوولین و دستگاه‌های مرتبط خواستار حمایت و رفع موانع تولید پیشرو برای راه اندازی مجدد کارخانه شدند؛ کارخانه‌ای که امروز با تلاش و پشتکار توانست دوباره احیا و روزانه نیز ۵ هزار لیتر الکل صنعتی تولید کند.

حوزه صنعت از جمله مهم‌ترین عرصه‌ها در جهت رشد و پیشرفت جوامع به شمار می‌رود و بر اساس کارآمدی و پویایی این بخش، اثرگذاری کشورها در جامعه بین‌الملل ارزیابی می‌شود؛ به همین منظور می‌توان با الگو گرفتن از صنعتگران موفق ایرانی به یک نقشه راه درست و با هدف دست یافت و اینگونه جایگاه کشور را در نظام جهانی ارتقا بخشید.

لزوم حمایت از کارخانه‌های تولیدی

محمد یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد: با حمایت از کارخانه‌های مولد شاهد حضور آنها در چرخه اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در خصوص علت افزایش تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار شدن تعداد فراوانی از کارگران افزود: در سال‌های اخیر گروهی با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند سبب عدم استقبال مردم از تولیدات داخلی شدند؛ بدون شک یکی از مهترین علل تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، واردات بی‌رویه اجناس بدون برنامه ریزی و نیاز سنجی داخلی است.

بدون شک یکی از مهترین علل تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، واردات بی‌رویه اجناس بدون برنامه ریزی و نیاز سنجی داخلی است.

این کارگر ادامه داد: عدم حمایت دولت از واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و نداشتن برنامه ریزی برای تقویت تولید و صادرات از دیگر علل تعطیلی و بسته شدن درب کارخانه‌ها است.

جلوگیری از واردات بی‌رویه

رضا یکی از شهروندان بدره‌ای با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که صنعت داخلی با عدم حمایت و واردات بی‌رویه در فضای رکود بیشتر قرار بگیرد،گفت: این امر به غیر از مشکلات اقتصادی، مسائل اجتماعی و امنیتی را هم در پی خواهد داشت و باید همه جوانب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکارشدن کارگران را هم مدنظر داشت.

وی افزود: باید هرطوری شده از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های مولد در کشور حمایت‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد حضور آنها در چرخه اقتصاد کشور و رونق و پیشرفت باشیم.

این شهروند اظهار کرد: اقتصاد کشور به صورت زنجیره‌ای به هم وصل هستند و مطمئنا اگر کارخانه‌ای تعطیل و یا با کاهش تولید و تعدیل نیرو مواجه شود، دیگر کارخانه‌های موجود در این چرخه را نیز با مشکل و تعطیلی مواجه خواهد کرد.

 

تولید روزانه 5 هزار لیتر ضدعفونی کننده

عبدخانی مدیر عامل کارخانه تولید الکل کیمیاگران بدره نیز به فارس گفت: در حال حاضر روزانه ۵ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی پایه الکی تولید و روانه بازار می‌شود، این کارخانه در زمره واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان بود که با همت و حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه فعالیت برگشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت و تولیدات این کارخانه نقش بسیار مهمی در مدیریت بیماری کرونا در استان ایفا می‌کند و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تولیدات این واحد جهت ضد عفونی مراکز عمومی و خصوصی استان در راستای مهار ویروس کرونا در مراکز مجاز عرضه خواهد شد.

مدیر عامل کارخانه کیمیاگران بدره یادآور شد: این کارخانه توانسته برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند؛ تنها کارخانه برتر تولید کننده اتانول در غرب کشور است.

رضا محمدرحیمی مدیرکل صمت ایلام نیز به فارس گفت: این کارخانه در سه نوبت کاری طی شبانه روز فعالیت دارد که سهمی از آن در صورت اعلام نیاز در اختیار شرکت‌های دارو سازی در نقاط مختلف کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کارخانه در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز اما چند سال بعد به دلیل تحریم، نبود نقدینگی فعالیت آن متوقف شد و دوباره در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش شد به چرخه تولید برگردد که بدون وقفه‌ای این امر میسر شد و در حال حاضر تولید خوبی دارد.

حال باید گفت تولید نبض تپنده اقتصاد است و فعالیت، شکوفایی و رشد آن موجب تحول در عرصه اقتصاد کشور، منطقه و حتی در جهان می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول