اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم تنش‌ها در کرانه باختری؛ از بازداشت7 کودک تا حمله به یک بیمارستان در قدس اشغالی

اشغالگران صهیونیست در ادامه تجاوزهای هر روزه علیه شهروندان، هفت کودک فلسطینی را در قدس اشغالی و کرانه باختری دستگیر کردند و به بهانه یافتن جوانان فلسطینی به یک بیمارستان نیز حمله کردند.

تداوم تنش‌ها در کرانه باختری؛ از بازداشت7 کودک تا حمله به یک بیمارستان در قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۲ سپتامبر)، به شهرک «الطور» در شرق شهر قدس و بیمارستان «المقاصد» در این شهرک حمله کردند.

به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر، در پی زیر گرفته شدن یک جوان شهرک‌نشین، اشغالگران به شهرک الطور یورش بردند و با فلسطینی‌ها درگیر شدند و سه کودک را که هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست، دستگیر کردند.

حمله به بیمارستان المقاصد

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اشغالگران صهیونیست، همچنین به بهانه جستجو برای یافتن چند جوان فلسطینی، به بیمارستان المقاصد در این شهرک واقع در قدس اشغالی یورش بردند.

بازداشت ۱۲ شهروند فلسطینی از جمله ۷ کودک

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها، علاوه بر سه کودک فلسطینی در قدس اشغالی، ۱۲ شهروند فلسطینی دیگر، از جمله چهار کودک را در شهرک «قراوة بنی حسان» در غرب «سلفیت»، روستای «النبی صالح» و شهرک «بیت ریما» در رام‌الله، بیت لحم، الخلیل و قلقیلیة بازداشت کردند.

تصرف مجدد حرم ابراهیمی در الخلیل

اشغالگران صهیونیست، از دیروز تا ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز، همچنین کلیه ورودی‌ها و صحن‌های حرم ابراهیمی در بیت‌المقدس را به بهانه تامین امنیت مراسم عید ده روزه توبه، بستند و تدابیر امنیتی شدیدی را برقرار کردند.

شیخ «حفظی ابوسنینه»، مدیر مسجد الابراهیمی، تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست، تدابیر نظامی و امنیتی خود در شهرک قدیمی واقع در مرکز شهر الخلیل را تشدید کرده‌اند.

«احمد التمیمی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز از جامعه بین‌الملل، کشورهای عربی و اسلامی، نهادهای حقوقی و منادیان صلح در جهان خواست تا مقابل تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی علیه حرم ابراهیمی بایستند. تداوم تجازوهای اشغالگران علیه این مسجد، نادیده گرفتن و اهانت به احساسات عربها و مسلمانان و نقض آشکار منشور‌های حقوق بشری و توافقنامه‌های بین‌المللی است که بر حرمت اماکن مقدس تاکید دارد.

وی تاکید کرد که اشغالگران به تدریج در حال تصرف کامل این مسجد هستند اقدامی که نقش آشکار حرکت این مکان اسلامی است. جایی که مسلمانان شعائر دینی خود را در آن انجام می‌دهند.

مسجد الابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی قرار دارد و قدمت آن به پنج هزار سال پیش باز می‌گردد. این مسجد بعد از مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی چهارمین مسجد قدیمی جهان اسلام است و نزدیک به ۱۲ هزار نفر گنجایش دارد. آرامگاه حضرت ابراهیم (ع)، نیز در این مسجد قرار دارد.

مسجد الابراهیمی و شهر قدیمی الخلیل در ماه جولای ۲۰۱۷ در فهرست موقت میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) قرار گرفت. نفتالی بنت نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در ماه می ۲۰۲۰ و زمانی که وزیر دفاع بود، پروژه مصادره اراضی وقفی در چارچوب پروژه توسعه حرم ابراهیمی را به طور نهایی تصویب کرده بود.

 پس از اقدام «باروخ گلدشتاین» صهیونیست تندرو در سال ۱۹۹۴ و به گلوله بستن نمازگزاران فلسطینی در این مسجد و به شهادت رساندن ۲۹ نفر از آن‌ها و مجروح کردن ۱۵۰ نفر از آن‌ها، این مسجد از سوی صهیونیست‌ها تعطیل شد اما پس از بازگشایی مجدد، رژیم صهیونیستی آن را به دو بخش مسلمانان و یهودیان تقسیم و بخش عمده‌ این مسجد را در اختیار یهودیان قرار داد. اسرائیل در روزهای اعیاد یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و پخش اذان در این مسجد را نمی‌دهد.

حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست مقیم در منطقه قدیمی شهر الخلیل توسط ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی محافظت می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول