اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

پیرغلامی که در اوج غربت درگذشت و به خاک سپرده شد +فیلم

ابراهیم ملکی پیرغلام اهل بیت(ع) ۲۰ روز قبل براثر کرونا در آسایشگاه مشهد درگذشت و به درخواست خانواده‌اش، بدون آن که کسی خبردار شود، در قبرستان خواجه ربیع به خاک سپرده شد.

پیرغلامی که در اوج غربت درگذشت و به خاک سپرده شد +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آذرماه سال گذشته بود که برخی رسانه‌ها خبر از درگذشت ابراهیم ملکی پیرغلام اهل بیت(ع) دادند که بلافاصله حجمی از پیام‌های تسلیت منتشر شد، اما خبر رسید که این پیرغلام ۹۱ ساله اهل بیت (ع) زنده و در قید حیات است.

این پیرغلام، تنها یک فرزند دختر دارد که مشغول نگهداری از مادر سالمندش است و به دلیل مشکلات، امکان نگهداری پدر را نداشت. به همین دلیل، حاج ابراهیم ملکی ـ که اصالتاً تبریزی است ـ در خانه سالمندانی در مشهد نگهداری می‌شد.

بعد از انتشار این خبر امیر کرمانشاهی مداح مشهدی با اطلاع از این خبر به ملاقات این پیرغلام در آسایشگاه رفت.

حاج ابراهیم در این ملاقات از این کرمانشاهی خواست آرزویش را که حضور در هیىت است، برآورده کند. چند روز بعد با هماهنگی‌های انجام شده، حاج ابراهیم ملکی در حسینیه مکتب‌الرضا (ع) مشهد حضور یافت و دقایقی نیز روضه‌خوانی کرد.

 

فیلم عیادت امیر کرمانشاهی از مرحوم ابراهیم ملکی

۹ مردادماه و در زمان حضور امیر کرمانشاهی مداح اهل بیت(ع) در خبرگزاری فارس جویای حال این پیرغلام اهل بیت(ع) از او شدیم که گفت: پیگیر حال و وضعیت او هستیم و به آسایشگاه هم اعلام کردیم هر هزینه‌ای نیاز باشد، تأمین می‌کنیم. این پیرغلام دوست دارد در جلسه هیأت ما حاضر شود اما به دلیل وضعیت کرونا فعلاً مقدور نشده است.

حال خبر رسیده است که حاج ابراهیم ملکی این پیرغلام آستان سیدالشهدا(ع) ۲۰ روز قبل بر اثر کرونا در آسایشگاه مشهد درگذشته است و  به درخواست خانواده‌اش، بدون آن که کسی خبردار شود، در قبرستان خواجه ربیع به خاک سپرده شده است. در زمان خاکسپاری هیچ یک از اعضای خانواده‌اش حضور نداشته است.

نثار روح این پیرغلام اباعبدالله (ع) فاتحه‌ای هدیه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول