اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رونمایی از کتاب نشست‌های قضایی دادگستری هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رونمایی و انتشار کتاب نشست های قضایی دادگستری استان خبر داد.

رونمایی از کتاب نشست‌های قضایی دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله علم و هم برای حل مسائل جاری کشور باشد، تصریح کرد: از آنجا که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، احقاق حق و اجرای عدالت، رسالت اصلی دستگاه قضایی است، لذا برای رسیدن به این مهم، موارد بسیاری از جمله وجود منابع انسانی متعهد، متبحر، عالم و آگاه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه منابع انسانی، سرمایه اصلی هر دستگاه است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان هرمزگان در امر آموزش قضات، کارکنان اداری، ضابطان دادگستری و کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف به موازات رویکرد پژوهش محور، عملکرد بسیار مناسب و مطلوبی داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به اهمیت برگزاری نشست‌های قضایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های پربار علمی در کنار صدور آرای قضایی متقن، هسته اصلی ایجاد رویه قضایی را شکل می‌دهند و بر همین اساس تا کنون نشست های  قضایی متعددی در حوزه‌های مختلف استان برگزار شده که حاصل گردآوری نتایج آن، تدوین، چاپ و انتشار کتاب نشست‌های قضایی دادگستری کل استان هرمزگان می باشد.

وی در پایان از تشکیل کمیته مطالعات حقوقی، اظهارنظر علمی پیرامون پیش‌نویس دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و لوایح و برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی، کمیته‌های علمی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تدوین نقطه نظرات قضات پیرامون مهم‌ترین نکات کاربردی حقوقی و قضایی و برگزاری جشنواره آرای برتر، به عنوان دیگر اقدامات علمی و پژوهشی معاونت منابع انسانی دادگستری استان هرمزگان نام برد. 

گفتنی است؛ کتاب نشست های قضایی دادگستری استان هرمزگان به انضمام 16 فقره نشست قضایی منتخب دبیرخانه مرکز آموزش قوه قضاییه در تیراژ هزار نسخه، تدوین و منتشر شده است. 

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول