اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

وام 10 تا 12 درصد برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود/ قیمت سیمان را به زیر 30 هزار تومان می‌رسانیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه از محل صندوق زمین و مسکن وام ارزان 10 تا 12 درصد برای ساخت مسکن پرداخت می‌کنیم، گفت: تلاش بر این است قیمت سیمان به پاکتی زیر 30 هزار تومان برسد.

وام 10 تا 12 درصد برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود/ قیمت سیمان را به زیر 30 هزار تومان می‌رسانیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا رضائی کوچی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه تهران گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دولت، بازار سیمان و مصالح ساختمانی را کنترل کنیم و قیمت هر پاکت سیمان به زیر 30 هزار تومان برسانیم و قیمت تمام شده مسکن را به تعادل می‌رسانیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی عملی است، گفت: با وجود 500 هزار مهندس ساختمان در کشور و تسهیلات بانکی و زمین‌های موجود در شهرها، ساخت این تعداد مسکن دور از ذهن نیست.

وی گفت: برای صندوق زمین و مسکن 260 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به علاوه منابعی که از اقساط مسکن مهر وصول می‌شود، همچنین درآمد مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و مالیات بر زمین جمع‌آوری و این منابع در صندوق ملی زمین و مسکن تجمیع می‌شود و از این محل، تسهیلات با نرخ سود 10 تا 12 درصد و با بازپرداخت بیست ساله برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود. 

رضائی کوچی در مورد اینکه بانک‌ها به این مصوبات عمل نمی‌کنند، گفت: در این قانون جریمه‌ای برای بانک ها درنظر گرفته شده است که اگر تسهیلات ارزان 10 تا 12 درصد برای مسکن پرداخت نکنند، باید دو برابر آن مقدار مالیات بپردازند و بانک‌ها راهی جز پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد تکمیل مسکن مهر گفت: برخی از مسکن مهر ساخته شده در جاهایی ساخته شده است که زمین مناسب نداشته، روی گسل زلزله قرار دارد و حدود 50 هزار واحد دارای چنین مشکلاتی است که سعی بر آن است که تا سال آینده به پایان برسد.

وی تأکید کرد: اینگونه مسکن مهر بدون متقاضی بوده و کیفیت پایینی دارد و در جانمایی مناسبی برای آن صورت نگرفته است. 

وی همچنین گفت: کمبود واقعی کشور به مسکن 4 میلیون واحد است که سالانه یک‌میلیون واحد مسکن در کشور مورد نیاز است. کاهش تولید مسکن باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس و بانک‌ها ساخت مسکن رونق گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول